جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۴۲۳
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: رئیس پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر گفت: دومین گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو برای تعیین زمان صید در محدوده آب‌های ساحلی استان بوشهر امروز آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عقیل دشتیان‌نسب بیان کرد: نخستین گشت تحقیقاتی برای بررسی زمان آزاد سازی صید میگو  در آب‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر ۱۸ تیر به مدت ۴ روز انجام و امروز دومین گشت تحقیقاتی آغاز شد.

وی با بیان اینکه دومین گشت تحقیقاتی نیز مانند گشت اول به مدت ۴ روز خواهد بود افزود: پس از آن گشت سوم نیز انجام و سپس نتایج تحقیقات در کمیته مدیریت صید بررسی خواهد شد و زمان آغاز صید میگو در این کمیته تعیین می‌شود.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر با بیان اینکه در گشت‌های تحقیقاتی وضعیت ذخایر از نظر اندازه و وزن بررسی می‌شود ادامه داد: در این گشت‌ها ۳۰ نقطه از شمال تا جنوب آب‌های استان بوشهر در لایه‌های عمقی مختلف شامل زیر ۱۰، ۱۰ تا ۲۰ و ۲۰ تا ۳۰ متر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: بهترین شرایط برای صید میگو زمانی است که ۷۰ درصد جمعیت میگو‌ها به اندازه ۱۲ سانتی‌متر که اندازه تجاری و از لحاظ اقتصادی مفید است رسیده باشند.

دشتیان‌نسب با بیان اینکه تنها ابزار صید میگو به صورت ترال است افزود: به دنبال راهی هستیم تا برای حفظ بستر دریا، در آینده به‌جای استفاده از ترال از ابزار دیگری برای صید میگو استفاده شود.

وی عنوان کرد: در آب‌های استان گونه‌های مختلف میگو چون، سفید یا سرتیز، گل باقله‌ای و خنجری وجود دارند که تجاری نیستند و تنها گونه تجاری و مرغوب که البته ۸۵ درصد میگو‌ها را شامل می‌شود گونه ببری سبز است.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر خاطرنشان کرد: پارسال ۱۴۰۰ تن میگو در آب‌های استان بوشهر صید شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر