سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با وجود اینکه چندین سال از ایجاد تنها دانشکده کشاورزی استان بوشهر می گذرد ولی با کمبود اعتبار و زیرساخت‌های اساسی روبرو بوده و نیازمند توجه ویژه است.به گزارش فکرشهر، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس از سال ۷۴ راه ‌اندازی شده و در حال حاضر دارای ۹ رشته تحصیلی است.هم اکنون چهار رشته کارشناسی ارشد، چهار رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی در این دانشکده فعال بوده و بیش از ۶۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.این دانشکده از جمله دانشکده‌ های مادر در استان بوشهر بوده است که نیازمند توجه بیشتر بوده تا بتواند به عنوان دومین دانشگاه بزرگ استان مطرح شود.
کد خبر: ۷۳۶۷
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: با وجود اینکه چندین سال از ایجاد تنها دانشکده کشاورزی استان بوشهر می گذرد ولی با کمبود اعتبار و زیرساخت‌های اساسی روبرو بوده و نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش فکرشهر، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس از سال ۷۴ راه ‌اندازی شده و در حال حاضر دارای ۹ رشته تحصیلی است.

هم اکنون چهار رشته کارشناسی ارشد، چهار رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی در این دانشکده فعال بوده و بیش از ۶۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

این دانشکده از جمله دانشکده‌ های مادر در استان بوشهر بوده است که نیازمند توجه بیشتر بوده تا بتواند به عنوان دومین دانشگاه بزرگ استان مطرح شود.

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس

راکد ماندن ساختمان اداری دانشکده به‌دلیل عدم تخصیص اعتبار

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس با اشاره به اینکه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس با مشکلات بسیاری روبرو است، اظهار داشت: نبود زیرساخت های لازم در دانشکده خصوصا فضای عمومی یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

محمد مدرسی افزود: در حال حاضر ساختمان پنج هزار متر مربعی اداری و بخش آموزشی دانشکده با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم راکد مانده است.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس با بیان اینکه پروژه باغ گیاه شناسی سال‌هاست که راکد مانده است، تصریح کرد: این دانشکده حتی از کتابخانه، سلف سرویس و سالن ورزشی برخوردار نیست.

عدم وجود امکانات رفاهی لازم برای جذب هیات علمی برای دانشکده

مدرسی گفت: اعتبارات دانشگاه از پایه و اساس بسیار ناچیز دیده شده است و به هیچ وجه جوابگوی نیاز نیست و در بودجه سال آینده نیاز به افزایش اعتبارات اساسی داریم.

وی عنوان کرد: عدم وجود امکانات رفاهی لازم برای جذب هیات علمی، موانع متعدد در افزایش گروه ها و توسعه دانشکده، مشکل معارض برای اراضی دانشکده و مشکل راه دسترسی مستقیم دانشکده به شهر برازجان از دیگر مشکلات موجود دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس است.

مدرسی خاطرنشان کرد: این دانشکده با عدم پذیرش دانشکده در محدوده شهر و عدم امکان بهره برداری از امکانات شهری از جمله سرویس ایاب و ذهاب روبرو است.

دانشکده کشاورزی استان با مشکل اساسی برق و آب مواجه است

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس افزود: نداشتن شبکه اختصاصی برق دانشکده و نوسانات شدید برق تا کنون منجر به سوختن مکرر دستگاه‌های برقی شده و همچنین آبرسانی به دانشکده بسیار نامطلوب است.

وی در ادامه به عدم اجرای مصوبه دولت در تاسیس پژوهشکده خرما در دشتستان اشاره کرد و گفت: دانشکده با بیش از ۳۰ دکترای تخصصی یک ظرفیت برای استان است که تاکنون بهره لازم از آن نبرده‌ایم.

استان شناخت کامل از ظرفیت‌های دانشکده ندارد

مدرسی یادآور شد: عدم شناخت استان از ظرفیت‌های علمی دانشکده و عدم فراهم کردن بستر لازم برای ایفای نقش مشورتی و علمی دانشکده در مناسبات، اجرایی و تصمیمات استان در خصوص کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی از دیگر مواردی است تاکنون به آن توجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه دانشکده عزم جدی برای توسعه دانشکده دارد و به‌صورت جدی اهداف خود را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: نیاز شدید دانشکده به جاده محور کلمه - برازجان، برقراری یک اورژانس در مجاورت دانشکده بسیار مشهود است که مسئولان شهرستان و نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی هم پیگیر تحقق آن هستند.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس اظهار کرد: دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس ظرفیت های بسیار خوبی دارد که به دلیل متعدد مغفول مانده است.

مشکل اراضی دانشکده کشاورزی استان بوشهر را حل خواهیم کرد

استاندار بوشهر نیز در گفتگو با مهر اظهار داشت: ظرفیت دانشجویان و دانشگاه استان بوشهر بی نظیر و ضروری است که از ظرفیت دانشگاهیان برای توسعه استان بوشهر استفاده شود.

مصطفی سالاری با اشاره به اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است، افزود: با وجود اساتید مجرب در استان، جامعه دانشگاهی می‌تواند در راستای تغییر شیوه آبیاری کمک بسزایی کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی خلیج فارس با مشکلات اراضی روبرو است و پیگیری‌ های لازم را بصورت قانونی مرتفع خواهیم کرد.

استاندار بوشهر افزود: همچنین با تخصیص اعتبار مناسب مشکل سرویس‌های حمل و نقل عمومی دانشکده را رفع می کنیم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر