چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۶۷۹
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: بسیاری از جوانان به دلیل برخی تشریفات زائد ازدواج نمی‌کنند که باید تلاش کرد تا این فریضه آسان سازی شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با تبریک فرا رسیدن اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) افزود: والدین و بزرگان باید همواره فرهنگ ازدواج آسان را در جامعه گسترش دهند.

وی بیان کرد: در اینارتباط افرادی که تمکن مالی دارند باید به امر ازدواج جوانان کمک تا از این طریق ذخیره ارزشمندی برای آخرت خود فراهم کنند.

سروستانی ادامه داد: ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) سرمشقی گرانبها و بهترین الگوی تشکیل زندگی برای جوانان است.

وی افزود:همه  ابعاد و سیره این دو شخصیت الهی برای مسلمانان سرمشقی گرانبها و مایه عاقبت به خیری است زیرا همه ابعاد زندگی آنها خدامحور بود.

سروستانی عنوان کرد: ازدواج این دو شخصیت آسمانی که هر دو دارای شخصیت‌های بزرگی بودند الگوی بارزی برای جامعه بشری است.

وی اظهار داشت: آنها زندگی مشترک خود را با توکل بر خداوند و با نگاهی به شخصیت الهی همدیگر آغاز کردند و آنچه که برای این دو معصوم بزرگوار حائز اهمیت بود زندگی بر اساس رضایت پروردگار بود.

سروستانی ادامه داد: این دو شخصیت بزرگ با توکل بر خداوند اساس و بنیان خانواده خود را بر پایه خدامحوری قرار دادند که این نکته رمز موفقیت آنان بود.

وی اضافه کرد: زندگی این دو شخصیت الهی می‌تواند برای جوانان به ویژه نسل امروز الگوی موفقی باشد که به دور از مادیات زندگی خود را برای خدا آغاز کنند زیرا وقتی کاری برای رضای خدا انجام شود همه گره‌ها حل خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: جوانان باید آغاز زندگی خود را با درس گرفتن از این زوج الهی فراگیرند تا زندگی پر رونق و با برکت داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر