چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ در آیین معارفه مدیرکل جدید محیط زیست استان مطرح شد:
فکرشهر: دکتر فرشچی ادامه داد: بدون حل مشکلات و مسائل زیست محیطی خود نمی توانیم به قدرت در منطقه تبدیل شده و به توسعه ی پایدار برسیم...
کد خبر: ۷۴۳
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: مدیرکل جدید سازمان محیط زیست استان بوشهر پیش از ظهر امروز، یکشنبه، 25 اسفندماه 1393 معرفی شد.
به گزارش فکرشهر، معاون دریایی سازمان محیط زیست کشور در این آیین با ابلاغ سلام و پیام تبریک دکتر معصومه ابتکار اظهار داشت: من معتقدم محیط زیست بهترین نهاد دولت نیست ولی خوشبخت ترین سازمان است زیرا قائل به انسان هایی است که دلسوزانه برای آن زحمت می کشند.

وی استان های ساحلی را سمبلی از کشورها عنوان کرد و افزود: فرای از مسائل اقتصادی، این خصوصیت بخاطر نگاه ویژه ی جهان و منطقه به این گونه استان ها می باشد.
دکتر فرشچی ادامه داد: بدون حل مشکلات و مسائل زیست محیطی خود نمی توانیم به قدرت در منطقه تبدیل شده و به توسعه ی پایدار برسیم.
معاون دریایی سازمان محیط زیست کشور افزود: رویکرد ما در مسائل کلان حفاظت از محیط زیست و ایجاد زمینه ی توسعه ی پایدار توسط سازمان محیط زیست می باشد.

[[{"fid":"445","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]


وی اظهار داشت: معضل اصلی ما خود چالش های زیست محیطی نیست بلکه مشکل اصلی این است که فرابخشی همکاری نداشته و چالش های خود را ملی نمی بینیم.
دکتر فرشچی اضافه کرد: اگر با دید ملی مسائل را ببینیم و با هم کار کنیم می توانیم از نیروی عظیم متخصص کشور در همه ی زمینه ها به خوبی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: ثروت هر کشور نفت و گاز و منابع طبیعی نیست، بلکه منابع انسانی آن کشور می باشد و ما در این زمینه ثروت عظیمی داریم که اگر ملی نگاه کنیم و فرا بخشی همکاری نماییم مسلما پیشرفت های بسیاری خواهیم داشت.

دکتر پروین فرشچی کمبود امکانات مالی سازمان محیط زیست را نیز یادآور شد و گفت:  امیدواریم با تغییر شرایط، بتوانیم وضعیت محیط زیست کشور را تغییر دهیم.

معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز در این آیین ظرفیت ها و پتانسیل استان را یادآور شد و گفت: هدف همه این است که با یک نگاه ملی توسعه ی پایدار را در استان ایجاد کنیم و اگر قرار است توسعه ی پایدار صورت گیرد قطعا لازم است مشکلات و مسائل زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.
وی پیرامون مدیرکل جدید محیط زیست نیز اظهار داشت: آقای دکتر دلشب سه ویژگی قابلیت علمی، تجربه و بومی بودن را داراست و با این قابلیت ها می تواند مسائل زیست محیطی استان را مدیریت کند.

[[{"fid":"446","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":416,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]


شاپور رستمی بحث محیط زیست را یکی از قابلیت های ناشناخته ی گردشگری استان عنوان کرد و گفت: انشا الله حلقه ای بین مدیریت استان، کشور و محیط زیست ایجاد شود تا ما به اهداف ملی برسیم و مردم نیز از آن بهره مند شوند.
وی ایجاد تعامل بین محیط زیست و تشکل های مردمی را اقدامی ارزنده از سوی مهندس مطهری عنوان کرد و تداوم این اقدام از سوی مدیرکل جدید محیط زیست را خواستار شد.

مهندس سید اصغر مطهری در این آیین اظهار داشت: از 16 اسفند 90 که به استان بوشهر آمدم همه ی قدم ها بر این برداشته شد که کارهای بزرگی انجام دهیم.

[[{"fid":"447","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":451,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]


وی ادامه داد: مدیران استان بوشهر باید استانی عمل و ملی فکر کنند زیرا بوشهر تنها متعلق به خودش نیست.
مهندس مطهری تداوم ارتباط بین مدیریت صنعت و محیط زیست استان و ساماندهی وضعیت پاسگاه ها و محیط بانان را خواستار شد.

مدیر کل جدید محیط زیست استان بوشهر نیز در این آیین، با قرائت بیانیه ی دولت تدبیر و امید پیرامون محیط زیست گفت: با توجه به نگاه و نگرش دولت من برنامه های خود را با سه راهبرد اعلام می کنم.

[[{"fid":"448","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]


دکتر حسین دلشب افزود: پایداری سازی محیط زیست با تاکید بر حفاظت، استقرار حکمرانی شایسته ی محیط زیست و ساماندهی اقتصاد محیط زیست سه راهبرد برنامه های من در محیط زیست می باشد.

در این آیین از زحمات مهندس سید اصغر مطهری تقدیر به عمل آمده و دکتر حسین دلشب به عنوان مدیر کل محیط زیست استان بوشهر معرفی گردید.

به گزارش فکرشهر، همچنین در این نشست از سوی دکتر نبی پور با اهدای هدیه، از زحمات مهندس مطهری قدردانی صورت گرفت.

[[{"fid":"449","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"450","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"451","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"452","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر