چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۶۵۵
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

فکرشهر:  رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: در زمان حاضر مدت اقامت بیماران در این بیمارستان از پنج روز به حتی تا 2 هفته افزایش یافته است.

به گزارش فکر شهر و به نقل از ایرنا، دکتر عاطفه اسفندیاری افزود: پیش از این مدت اقامت بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این بیمارستان 4 تا 5 روز بود و به طور تقریبی شمار بستری‌های جدید با تعداد ترخیص‌ها برابر بود و از این لحاظ با مشکل بستری در بیمارستان روبرو نبودیم اما در سه تا چهار اخیر به دلیل وجود بیماران بدحال و افزایش زمان مدت اقامت بیماران دچار مشکلاتی شده‌ایم که همکاری بیمارستان‌های دیگر در این زمینه ضروری است.

وی یکی از علت‌های طولانی تر شدن مدت بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا را مراجعه نکردن بموقع این افراد به مراکز جامع خدمات سلامت یا مطب پزشکان متخصص در مراحل اولیه بیماری عنوان کرد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر ادامه داد: افراد تلاش می‌کنند در مرحله نخست بیماری با خوددرمانی در منزل به بیمارستان مراجعه نکنند این درحالی است که این بیماری شوخی بردار نیست و حتی افرادی که در مراقبت از خود توانمند هستند نیز در مراحل پیش رونده بیماری به خدمات بستری و بیمارستانی نیاز دارند و مراقبت در منزل کافی نیست.

اسفندیاری تاکید کرد: با تلاش کارکنان و مسئولان تا کنون اجازه نداده‎‌ایم مشکلی در زمینه بستری بیماران به وجود آید و در شرایط اوج بیماری با پیش بینی تخت اکسترا توانستیم بیماران را پوشش بدهیم اما هرگونه سهل انگاری و افزایش بیماران نیازمند به بستری این مرکز را با مشکل روبرو می‌کند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به پایان فصل تابستان و خطر شیوع آنفلوآنزا و بیماری‌های شایع کودکان در فصل پائیز گفت: تا کنون بیشتر مراجعان علائم کووید ۱۹ داشتند ولی در صورت افزایش بیماری‌های دیگر به این بیماری به طور جد ظرفیت بیمارستان شهدای خلیج فارس جوابگوی پوشش نیاز مرکز استان نخواهد بود.

اسفندیاری اضافه کرد: در این شرایط آمادگی همه بیمارستان‌ها بویژه در شرایط بحران از الزاماتی است که همه باید به آن توجه و آمادگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر بیمارستان شهدای خلیج فارس مشکل فضا برای افزایش تخت را ندارد بلکه کمبود نیروی انسانی و نداشتن جایگزین از مهمترین مشکلاتی است که امروز این مرکز درمانی با آن روبرو است.

اسفندیاری  با بیان اینکه ۲۳۰ نفر از کارکنان بیمارستان شهدای خلیج فارس درگیر بیماری کرونا شده‌اند گفت: در زمان حاضر ۴۰ نفر از کارکنان این بیمارستان در مرخصی استعلاجی و ۱۰ نفر بستری هستند.

رئیس بیمارستان شهرهای خلیج فارس بوشهر ادامه داد: با توجه به طولانی شدن بحران کرونا و خستگی کادر درمان و مواجهه مداوم با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ منجر به ابتلای تعداد زیادی از کادر درمان شده‌است طوریکه برخی نیاز به تخت ویژه پیدا می کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه رعایت بهداشت دست بیش از ۷۰ درصد در پیشگیری از بیماری کرونا موثر است و استفاده از ماسک از سوی ۲ طرف ضروری است، مردم نسبت به رعایت این دستورالعمل‌ها توجه لازم را داشته باشند.

اسفندیاری اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از دانشمندان اظهار می‌دارند که ذرات در هوا معلق است در این شرایط حتی فاصله ۲ متر بویژه در فضای سربسته هم کافی نیست.

وی تاکید کرد: مردم سعی کنند فقط برای کارهای ضروری خارج شوند، دورهمی نداشته باشند و در جشن و ختم‌ها نیز شرکت نکنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر