دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری مسوولان ارتباطاتی استان بوشهر مطرح شد:
فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: اضافه کردن مسیر به منظور رفع قطعی و افزایش سرعت اینترنت و افزایش چند برابری پهنای باند ورودی استان از جمله کارهایی است که در دولت تدبیرو امید انجام گرفت...
کد خبر: ۷۴۷۷۵
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: اضافه کردن مسیر به منظور رفع قطعی و افزایش سرعت اینترنت و افزایش چند برابری پهنای باند ورودی استان از جمله کارهایی است که در دولت تدبیرو امید انجام گرفت.

وزارت خانه، شکایت های ثبت شده سامانه 195 را به جد پیگیری می کند

به گزارش «فکرشهر»، علی سملیان در نشست با خبرنگاران، اظهارداشت:  در ابتدای سال 1392، هیچ نقطه ای اینترنت 3G و 4G نداشت، اما اکنون تمام شهرها به این تکنولوژی مجهز شده اند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال برای اولین بار 1150 مدرسه دولتی را با دو سال اینترنت رایگان مجهز و هوشمند کرده ایم.

سملیان با بیان این که «یکی از پروژه های شاخص ما بحث ارتباط شهرستان جم بوده است»، افزود: در سال 1397، مسیر پایدار برای شهرستان جم ایجاد کردیم و این ارتباطات باعث شده پایداری بسیار بالایی را شاهد باشیم.

وی همچنین گفت: منطقه ارم و بوشکان در دشتستان، همیشه مشکل تلفن موبایل و اینترنت داشت و مورد گلایه مردم بود که اکنون تقریبا همه نقاط آن پوشش داده شده و جاده تنگ ارم به پل نمازگاه نیز تا حدودی تحت پوشش قرار گرفته و نقاطی که پوشش ندارد به دلیل عدم وجود برق است.

سملیان با اشاره به اینکه «سامانه 195 برای رسیدگی به شکایات مردمی اعم از ضعف پوششی یا کم فروشی و... فعال است» گفت: وزارت خانه به طور جدی این شکایات را پیگیری می کند.

وی همچنین اظهارداشت: امروز که اینجا نشسته ام، 207 مورد شکایت برای کم فروشی اینترنت ثبت شده است که شامل تاخیر در واگذاری اینترنت و هم پهنای باندی که خریداری شده را ارائه نکرده است.

مهندس سملیان درباره جرائم این حوزه نیز گفت: موارد جرائم بدین گونه است که اپراتور باید هم خسارت مشترک را برگرداند و هم جریمه ای که تعزیرات حکومتی در نظر می گیرد را بپردازد.

هر مامور پست استان بوشهر در این هوای گرم، روزانه 150 بسته پخش می کند

مدیرکل پست استان بوشهر نیز گفت: در دولت دهم پست کشور عضو پست جهانی شد.

علی پارسیده اظهارداشت: رتبه پست، قبل از دولت تدبیر و امید، 168 بود که الان به رتبه 40 رسیده است و در منطقه پیش از این، ترکیه اول بود اما اکنون ایران اول منطقه است.

وی ادامه داد: در دور اول، 15 میلیون و در دور دوم بیش از 18 میلیون مرسوله پست در سطح استان ارسال شده است.

پارسیده همچنین گفت: تعداد افرادی که مشغول به کار شده اند پس از واگذاری کارهای پستی به بخش خصوصی به بخش خصوصی 130 نفر به طور مستقیم و در کل بیش از200 نفر مشغول به کار شده اند.

رییس پست اضافه کرد: پست وارد کسب و کارهای الکترونیکی هم شده و در استان بیش از 100 خدمت درحال انجام است.

وی ادامه داد: امانات پستی بیش از 150 درصد رشد داشته که بیشتر آنها مربوط به تجارت الکترونیک است.

پارسیده همچنین گفت: 90 درصد امانات پستی مربوط به تجارت الکترونیک است.

وی افزود: در چهار ماه گذشته، امانات پستی 60 درصد افزایش پیدا کرد که بیشتر هم مربوط به تجارت الکترونیک بود که به طور میانگین، هر نامه رسان پست، 150 بسته را در این هوای گرم تقسیم می کند.

وی در پایان گفت: در تجارت الکترونیک استان بوشهر، رتبه 8 کشور را داریم و سرعت دریافت مرسولات برای مردم به دو روز کاهش پیدا کرده است.

ایجاد شعبه های پست بانک خودش ایجاد اشتغال پایدار است

رییس پست بانک استان نیز در این نشست گفت: در حوزه اشتغال با پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره، بیش از 765 شغل ایجاد کرده ایم.

دشتی ادامه داد: از منابع ملی و منابع داخلی نیز از 200 میلیارد پرداخت کرده ایم که جمعا ببش از 8500 شغل ایجاد شده است.

وی همچنین گفت: در استان 104 و در شهرستان بوشهر، 12 باجه بانکی داریم.

دشتی اضافه کرد: 7 دستگاه خودپرداز در سطح روستاها نصب شده است که بالاترین آمار خودپرداز در شهرستان و حتی در دور افتاده ترین نقاط است.

وی گفت: 30 دستگاه خودپرداز دیگر نیز به زودی در روستاها نصب خواهد شد.

رییس پست بانک استان بوشهر گفت: دستگاه های پوز را از 1200 به 3500 رسانده ایم.

وی در پایان گفت: خود شعبه هایی که در روستاها ایجاد می شود نیز ایجاد شغل پایداراست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر