سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا شرایط مناسب برای فعالیت آفت مگس میوه هلو ( مگس انبه) در باغ های این استان فراهم است.\r\n
کد خبر: ۷۴۸
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا شرایط مناسب برای فعالیت آفت مگس میوه هلو ( مگس انبه) در باغ های این استان فراهم است.
به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، خسرو عمرانی در جمع خبرنگاران افزود: مگس میوه هلو آفتی است که به میوه های تازه رسیده درختان مرکبات، زردآلو، انار، انجیر، سیب، موز و انبه حمله می کند.

وی اضافه کرد: با افزایش دمای هوا از اواخر اسفند، حشرات کامل آفت در باغ ها ظاهر شده و در زیر پوست میوه ها تخم گذاری می کنند.

عمرانی اضافه کرد: محل تخم گذاری به صورت نقاطی که ترشحاتی از آنجا خارج می شود روی میوه قابل مشاهده بوده که بتدریج به رنگ قهوه ای در می آید.

وی یادآور شد: لاروها (کرم های) آفت با تغذیه از گوشت میوه در داخل آن تونل حفر و میوه در محل فعالیت لارو شروع به پوسیدگی کرده که این فساد به صورت لکه های قهوه ای رنگ روی میوه پدیدار می شود خسارت لاروها در نهایت باعث ریزش میوه شده و آنها را غیرقابل مصرف می کند.

عمرانی جمع آوری روزانه میوه های آلوده و مدفون کردن آنها، شخم کف باغ، کشت نکردن مخلوط مرکبات با سایر درختان میزبان، حذف علف های هرز و نصب تله و طعمه خوراکی سمی از اسفند برای ردیابی و شکار انبوه آفت را از عوامل موثر در کاهش آلودگی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: باغداران باغ های خود ( بویژه باغ های زرد آلو و مرکبات ) را به دقت مورد بازدید قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه علایم حضور یا خسارت آفت فوری با مشاوره کارشناسان متخصص شبکه مراقبت و کلینیک های گیاه پزشکی و تحت نظر ایشان نسبت به کنترل آفت اقدام کنند. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر