پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۰۴۲
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: شاخص مطلوب بوشهر در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه خوبی را برای گسترش مشاغل مبتنی بر اینترنت در استان فراهم کرده است.

به گزارش فکرشهر، علی سملیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: میانگین استان بوشهر در دارا بودن شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶.۵۲ است که بالاتر از میانگین کشوری است و در نیمه جنوبی کشور پس از استان فارس جایگاه دوم را در این زمینه داریم.

وی افزود: در بررسی شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس استاندارد جهانی IDI شاخص‌های دسترسی به زیر ساخت‌ها، استفاده از زیر ساخت‌ها و مهارت استفاده از آن بررسی می‌شود که میانگین کشور در این زمینه ۶.۴۷ است و بوشهر رتبه نهم کشور را درمیان استان‌ها دارد.

سملیان اضافه کرد: از مزایا و نقاط قوت استان بوشهر ورودی پهنای باند ۳۲۰ گیگا بایتی به عنوان زیر ساختی مناسب برای کسب و کارهای اینترنتی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایجاد و گسترش فرهنگ خرید اینترنتی در استان با شیوع کرونا، گفت: فرهنگ این نوع خرید به گونه در استان ایجاد شد که در شهرهای کوچکی به لحاظ جمعیتی استان نیز تقاضای ثبت شرکت فروش اینترنتی ارائه شد.

وی گفت: اکنون ۲۷۵ شرکت فعال درزمینه کسب و کارهای اینترنتی با اخذ نماد اعتماد الکترونیک فعالیت می‌کنند که قطعا تعداد شرکت‌ها غیر رسمی در این زمینه بیشتر است.

سملیان افزود: از این میزان، شرکت‌ها فعال در حوزه فروش با ۱۵۰ شرکت بیش‌ترین تعداد و پس از آن شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیشترین تعداد را دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر