جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۱۵۴
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

فکرشهر: مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر گفت:۶۱۰ هزار و ۷۲۵ خانواده در استان بوشهر سهام عدالت دارند که معادل نیمی از جمعیت استان است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رسول زارعی افزود: بیش از ۴۹ میلیون سهام عدالت توزیع شده در کشور، ۶۱۰ هزار و ۷۲۵ سهم عاید خانواده‌های استان شده است.

وی گفت: در طرح واگذاری سهام عدالت، ۲۳۶هزار نفر معادل ۳۹ درصد از هم استانی‌ها روش مستقیم را انتخاب کردند که می‌توانند مدیریت سهام عدالت خود و پیامد‌های ناشی از فروش یا نگهداری آن را به عهده بگیرند و ۶۱ درصد نیز با انتخاب روش غیر مستقیم مدیریت سهام خود را به عهده شرکت سرمایه‌گذاری استان بوشهر سپرده‌اند.

زارعی افزود: ارزش سهام دارندگان سهام عدالت استان نزد شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت، چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و اکنون اقدامات قانونی برای افزایش سرمایه و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌های بوشهر و ورود به بازار بورس در دست اجرا است.

وی گفت: متقاضیان برای عضویت در هیات مدیره این شرکت افزون بر انتخاب روش غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند، احراز هویت شده و کد بورسی دریافت کرده باشند.

زارعی افزود: صاحبان سهام عدالت از این پس می‌توانند در همه بانک‌ها سهام خود را به عنوان وثیقه بگذارند و به میزان ۵۰ درصد از ارزش این سهام تسهیلات ۱۸ درصدی به صورت کارت اعتباری خرید دریافت کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر همچنین به تصویب بیش از سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این استان اشاره کرد و گفت: باوجود تحریم‌ها در سه سال اخیر ۵۱۵ میلیون دلار در این استان سرمایه‌گذاری خارجی انجام گرفته و بیشترین میزان آن در تولید متانول شرکت پتروشیمی مرجان با سرمایه‌گذاری آلمان بوده است.

زارعی با اشاره به اجرای سامانه الکترونیکی پنجره واحد سرمایه گذاری اقتصادی در بوشهر افزود: این سامانه به منظور بهبود فضای سرمایه گذاری و کسب وکار برای اولین بار در کشور از آذر ۹۸، در بوشهر طراحی واجرا شد که تا پیش از دهه فجر در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر