جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۲۵۱
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷

فکرشهر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: در هفت سال گذشته میزان حمایت مالی دولت تدبیر و امید از واحدهای فناور و دانش بنیان این استان نسبت به پیش از سال ۹۲ سه برابر افزایش یافت که این وضعیت باعث جهش این شرکت‌ها در همه زمینه‌ها شد.

به گزارش فکرشهر، حبیب رستمی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان حمایت مالی پارک علم و فناوری از واحدهای فناور و دانش بنیان در استان بوشهر تا سال ۹۲ حدود ۳.۵ میلیارد ریال بود این درحالی است که در هفت سال گذشته این حمایت مالی به حدود ۱۳ میلیارد ریال افزایش یافته و ۳۷ شرکت در استان بوشهر مجوز دانش بنیان دریافت کرده‌اند.

ایجاد ۱۱۷۰ شغل مولد دانش بنیان 

وی اضافه کرد: در این مدت شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر یکهزار و ۱۷۰ شغل دانشی و مولد در قالب بیش از ۱۲۵ واحد فناور ایجاد کرده‌اند که مهمترین رهاورد پارک علم و فناوری در این استان است.

۶ برابر شدن فروش و گردش مالی واحدهای فناور 

رستمی بیان کرد: همچنین در هفته سال گذشته میزان فروش واحدهای فناور در استان بوشهر از ۶۱ میلیارد ریال تا سال ۹۲ اکنون به ۳۸۴ میلیارد ریال رسیده و ۶ برابر رشد داشته است.

رئیس پارک علم وفناوری بوشهر ادامه داد: دردولت تدبیر و امید گردش مالی واحدهای فناور و دانش بنیان در این استان از ۹۵ میلیارد ریال به ۶۳۴ میلیارد ریال افزایش یافت.

جهش ۱۱ برابری ثبت نشان تجاری

وی اظهار داشت: افزایش علائم تجاری ثبت شده در هفت سال گذشته از چهار علامت به ۵۱ نشان تجاری از دیگر موفقیت‌های پارک علم و فناوری در استان بوشهر است.

افرایش ۹ برابری ایده‌های محصول شده 

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: همچنین شمار ایده‌های تبدیل شده به محصول توسط شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور این استان در دولت تدبیر و امید از ۱۵ ایده تا سال ۹۲ به ۱۵۲ ایده در سال ۹۸ افزایش یافته‌است.

 چهار برابر شدن شمار اختراع‌ها  

رستمی اضافه کرد: تا سال ۹۲ در مجموع ۳۵ اختراع توسط شرکت‌های فناور در استان بوشهر به ثبت رسیده بود اما در هفت سال گذشته شمار ثبت اختراع‌ها به ۱۴۵ مورد رسیده‌است.

اختصاص فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی به دانش بنیان‌های بوشهر 

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۹ هکتار زمین در سایت اصلی و طرح جامع عمرانی پارک، ۱.۸۵ هکتار برای فضای کارگاهی و آزمایشگاهی و ۲ هکتار برای سایت اصلی مراکز رشد شهرستان‌ها تملک شد این درحالی است که در گذشته هیچ زمینی درمالکیت این پارک نبود.

رستمی اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۲، تنها سه هزار و ۲۵۰ مترمربع فضای تملک شده مرکز رشد شهرستان بوشهر بود این درحالی است که در هفت سال دولت تدبیر و امید این میزان به چهار هزار و ۶۲۰ مترمربع افزایش یافته و یکهزار و ۵۰۰ مترمربع مازاد نیز در شهرستان‌های دشتی و دشتستان در مرحله و احداث است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: در این مدت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای استقرار شرکت‌ها در سایت اصلی و طرح جامع عمرانی پارک علم و فناوری خلیج فارس ایجاد شد که در گذشته وجود نداشت و پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع به عنوان فاز دوم در سایت اصلی در  دست ساخت است.

وی یادآور شد: همچنین زیربنای فضای آزمایشگاهی و کارگاهی تامین شده یا در دست احداث پارک و مراکز رشد استان بوشهر نیز از ۶۴۰ مترمربع سال ۹۲، به سه هزار و ۶۵۰ مترمربع زیربنا افزایش یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: مجموع فضاهای استقرار، کارگاهی و تولیدی پارک علم و فناوری و مراکز رشد تا سال ۹۲ در این استان تنها پنج هزار و ۴۳۰ مترمربع بود این درحالی است که امروز این فضا به بیش از ۲۰ هزار مترمربع افزایش یافته‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر