پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۲۸۴
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: یکهزار و ۵۹۲ تن کالای موردنیاز نذری هیات‌‏های مذهبی شامل برنج، شکر، روغن، گوشت‏ قرمز گوساله و مرغ منجمد به این استان اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حسین حسینی روز سه‎شبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال در ماه محرم ۶۰۰ تن برنج، روغن و شکر هر کدام ۴۳۱ تن، ۱۰۰ تن مرغ منجمد و ۳۰ تن گوشت قرمز گوساله در بین هیات‌های مذهبی توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: این اقلام با اولویت هیات‌‏های مذهبی و مسجدهای نام نویسی شده در سامانه بیرق بصورت خشک و خام تا بازه زمانی ماه صفر از طریق مباشران توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بخشی از این اقلام نذری نیز به کمیته امداد استان تخصیص یافته تا  این اقلام در بین خانواده‌‏های نیازمند توزیع شود.

حسینی یادآور شد: برنج و مرغ در این طرح به ترتیب هر کیلوگرم با قیمت‎های ۱۴۵ و ۱۲۹ هزار ریال، شکر با قیمت هر کیلوگرم ۶۷ هزار ریال، گوشت منجمد با قیمت هر کیلو گرم ۵۵۰ هزار ریال و روغن نیز براساس حجم‌های  بسته بندی شده بین جامعه هدف طرح توزیع می‌‏شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: تعرفه سردخانه‌‏های استان بوشهر برای نگهداری باید براساس مطالعه و بررسی تعرفه در استان‎های همجوار شناسایی و مشخص شود.

سعید زرین فر افزود: در ارتباط با کشتارگاه‌‏ها نیز باید برای مشخص شدن قیمت‏‌ها آنالیز قیمتی انجام تا قیمت دقیق و فنی آنها مشخص شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی ستاد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و تحقق دولت الکترونیک، گاز مایع در استان به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود و به موجب آن درخواست‌های مصرف کنندگان گاز مایع پس از ثبت در سامانه دریافت فرآورده (سدف) و با تائید نهایی سهمیه جامعه هدف طرح با شارژ کارت بانکی پیش بینی شده توزیع می‌‏شود.

زرین فر یادآورشد: استان بوشهر به عنوان تولید کننده گاز در کشور در مقطعی رسیدن انشعاب گاز به خانه‎ها تبدیل به مطالبه‎ای اجتماعی شده بود و اکنون که زیرساخت تحقق این مهم فراهم شده باید زمینه برخورداری هم استانی‎‏ها از گاز فراهم شود تا شاهد به دوش کشیدن سیلندر گاز از سوی آنها نباشیم.

وی گفت: با این حال اکنون برای خانوارهای فاقد انشعاب گاز باید توزیع سیلندر گاز مایع مدیریت شود تا افزایش قیمت کاذب در این حوزه صورت نگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر