پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۳۳۸
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

فکرشهر: سرپرست شهرداری بوشهر با اشاره به افتتاح «پارک ساحلی لیان» گفت: این مجموعه گردشگری، به‌عنوان بزرگترین و زیباترین پارک کنار آبهای خلیج فارس با سرمایه‌گذاری 90 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، فردین خورشیدیان در مراسم افتتاح «پارک ساحلی لیان» با حضور استاندار، معاون امور عمرانی و خبرنگاران رسانه‌‌های استان بوشهر اظهار داشت: پارک ساحلی و گردشگری لیان با جاذبه‌های بکر و منظره طبیعی به‌عنوان بزرگترین و زیباترین پارک کنار خلیج فارس محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز نخست پارک ساحلی لیان بوشهر سال قبل آغاز شد افزود: با توجه به رویکرد  مدیریت شهری در خصوص توزیع مناسب و عدالت محور امکانات در سطح شهر بوشهر و توجه به محلات جنوبی و ایجاد توسعه متوازن و توانمند سازی محلات کمتر برخوردار، اجرای فاز  نخست پروژه پارک لیان در تابستان سال  قبل آغاز شد.

 سرپرست شهرداری بندر بوشهر از سرمایه‌گذاری 90 میلیارد ریالی در اجرای این پروژه خبر داد و بیان کرد: مساحت پارک ساحلی لیان بوشهر در فاز نخست 2.2 هکتار  است و جاذبه‌های بکر و منظره طبیعی دارد.

خورشیدیان  با بیان اینکه «پارک ساحلی لیان بوشهر ضمن  داشتن فضای سبز و تفریحی دارای زیرساخت‌های لازم برای رفاه و آسایش گردشگران است» گفت: برای اجرای طرح‌های زیرساختی در پارک ساحلی و گردشگری لیان بوشهر 90 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به 4 هزار 500 متر مکعب عملیات  خاکبرداری و 2 هزار و 800 مترمکعب خاک‌ریزی، مساحت فضای سبز این پاک را 4 هزار و 400 مترمربع دانست و بیان کرد: 8 چشمه سرویس بهداشتی ،نیمکت، سطل زباله و آلاچیق از دیگر ظرفیت‌های پارک ساحلی لیان است.

سرپرست شهرداری بندر بوشهر مساحت این مجموعه را  افزون بر 27.5 هکتار دانست و خاطر نشان کرد: فاز دوم پارک ساحلی لیان به مساحت 4 هکتار عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود و 19 هکتار دیگر این بوستان ساحلی و منطقه نوریستی و گردشکری به عنوان پارک جنگلی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش «فکرشهر»، به بهانه روز خبرنگار و به درخواست استاندار بوشهر، روبان این پارک را «علی پیرمرادی» ـ خبرنگار پیشکسوت استان بوشهر ـ برید تا پارک را به طور رسمی افتتاح کرده باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر