پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۷۵۰
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۸

فکرشهر: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر گفت: این استان تا پایان سال ۹۲ تنها هفت سینما داشت که اکنون با افزایش ۴۳ درصدی به ۱۰ سالن رسیده‌است.

به گزارش فکرشهر، محمد حسین زندویان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت این سالن‌ها از 2 هزارو 155 اکنون به سه‌‎هزار و ۵۰۴ صندلی رسیده و ۲ سالن دیگر نیز در دست احداث است بزودی افتتاح خواهند شد.

وی بیان کرد: شهر بوشهر با هفت سالن (سه سالن سینما بهمن، نیروگاه اتمی، شهید آوینی، کانون پرورش فکری و ولایت) و شهرهای برازجان، جم و خارگ هر کدام با یک سالن چهار شهر برخوردار استان بوشهر از سالن سینما هستند.

زندویان افزود: ۲ سالن سینمایی مجتمع‎ فرهنگی "بی وار" و شهر جدید عالی‎شهر نیز در آستانه بهره‎برداری قرار دارند که با افتتاح آنها ظرفیت سینماهای بوشهر به نزدیک پنج هزار صندلی افزایش می‌یابد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته از محل  ۷۷ فیلم اکران شده در سینماهای استان بوشهر ۱۲ میلیارد و 120 میلیون ریال بلیت به فروش رسیده‌است.

زندویان اظهار داشت: تگزاس ۲، مطرب، متری شیش و نیم، رحمان ۱۴۰۰ و شبی که ماه کامل شد رکورد بیشترین مخاطبان را در سال ۹۸ ثبت کرد.  

وی افزود: ۳۳ فیلم نیزبا همکاری اداره سینمایی اداره کل و انجمن سینمای جوانان استان بوشهر در مناسبت‌های فرهنگی و هنری و جشنواره‌ها به نمایش گذاشته شد. 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: ۱۲ فیلم بلند و کوتاه با موضوع‌های آسیب‌های اجتماعی، خانواده و کسب و کار، محیط زیست، خانواده و اجتماعی در یک سال گذشته با همکاری انجمن سینمای جوانان استان بوشهر تولید شده‌است. 

زندویان ادامه داد: پنج جشنواره هفته فیلم و عکس در سال گذشته برپا شد که در مجموع بیش از ۲۸۶ اثر از ۵۴ هنرمند و عکاس این استان در معرض دید عموم قرار گرفت. 

وی افزود: در مدت یاد شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوانان استان با همکاری آموزشگاه‌های سینمایی ۲۹ کارگاه آموزشی سینمایی برپا کرد. 

زندویان اظهار داشت: در سال گذشته هفت نشست در حوزه سینما با حضور استادان برجسته ملی و استانی برگزار شد که در قالب آن هفت فیلم و فیلم‌نامه مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 

وی عنوان کرد: در یک سال گذشته مجوز فعالیت سه شرکت فیلم سازی و یک آموزشگاه سینمایی صادر شد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر