سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۹۰۱
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گناوه به سمت سرمایه گذاری بومی سوق داده شود و استفاده از ظرفیت‌های بومی در اولویت باشد.

به گزارش فکرشهر وبه نقل از مهر، غلامرضا مهرجو در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان گناوه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های گوناگون در مناطق مختلف کشور تدوین مقررات یکسان و یک تصمیم متمرکز واحد بخصوص در کمک به جهش تولید برای مناطق مختلف نمی‌تواند کارساز باشد.

فرماندار گناوه افزود: با توجه به گستردگی ظرفیت‌ها و مزیت‌ها و تعدد اقلیم‌های هر شهرستان و منطقه مقررات و ضوابطی لازم است که بتوان برای تحقق جهش تولید تسهیل گر امر تولید باشد نه اینکه این قوانین و مقررات بیشتر باعث سردرگمی و ناامیدی تولید کنندگان و فعالان اقتصادی شود.

وی گفت: در راستای تحقق شعار جهش تولید و در جهت حمایت بیشتر از تولیدات و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای انتظار می‌رود که در اختیارات متمرکز انعطاف پذیری بیشتری صورت گیرد و مقررات تسهیل شوند تا مدیران محلی بتوانند متناسب با شرایط و اقلیم تصمیم بگیرند.

وی تصریح کرد: بدیهی است که عملکرد مدیران محلی در این زمینه نیز باید مورد نظارت و پایش قرار بگیرد تا بتوان در جهت رفع موانع تولید و تحقق شعار سال گام‌های مؤثری برداشت.

فرماندار گناوه ادامه داد: مدیران شهرستانی نیز مشکلات موجود در زمینه رفع موانع تولید و کمک به تسهیل در جهش تولید را شناسایی و به ما منعکس کنند تا در رفع آنها اقدام شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و مزیت‌هایی قانونی پیش بینی شده در احکام دائمی، قانون برنامه ششم و قانون بودجه سال توسط مدیران دستگاه‌ها باید شناسایی و از این ظرفیت‌های قانونی برای تقویت و توسعه زیرساخت‌ها و جهش تولید استفاده بهینه شود.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف در شهرستان باید اشراف کامل در حوزه این قوانین داشته باشند تا بتوان از این ظرفیت‌های قانونی به بهترین نحو برای توسعه شهرستان استفاده کرد.

مهرجو خاطرنشان کرد: طرح‌های اقتصادی در نظر گرفته شده برای شهرستان باید دقیق و کارشناسی شده باشد تا هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و هم باعث توسعه بیشتر شهرستان و استفاده از ظرفیت‌های موجود شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر