سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۹۴۵
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال برای تجهیز اراضی کشاورزی این استان به سیستم آبیاری نوین در مرحله اول تخصیص ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته‌است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، محمد تقی منوچهری در بندر دیر افزود: در این طرح در سال جاری در استان بوشهر اجرای سه هزار و ۵۴۰ هکتار آبیاری نوین با اولویت نخیلات و باغبانی هدف گذاری شده‌است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح در سطح بالاتر برای سایر محصولات هیچ محدودیتی نداریم و دولت منابع مالی آن تامین خواهد کرد.

منوچهری یادآورشد:  عزم جدی دولت بر تغییر شیوه کشت و تجهیز مزارع به آبیاری نوین است که کشاورزان هم این موضوع را بخوبی احساس کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: بوشهر در اجرای سیستم آبیاری نوین جزو استان‌های موفق و برتر کشور محسوب می‌شود.

وی در باره مزیت آبیاری نوین اظهارداشت: آنچه در این زمینه اهمیت دارد، نحوه مصرف، راندمان و روش آبیاری است که در آبیاری غرقابی یا سنتی راندمان آب ۳۵ درصد اما با روش آبیاری نوین این رقم بالای ۹۰ درصد می‌رود و باعث ارتقای محصول و جلوگیری از آفت مزارع می‌شود.

منوچهری بیان کرد: بیشتر کشاورزان استان بوشهر به اهمیت مصرف آب در بخش کشاورزی و ارزش حیاتی آن پی برده‌اند و به نحو مشخصی به فکر چاره برای مصرف بهینه آب و انتقال آن با لوله با اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار هستند.

هم اکنون ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی استان بوشهر معادل ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی این استان مجهز به سیستم آبیاری نوین است که ۱۵ هزار هتکار آن در دولت تدبیر و امید اجرا شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر