چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۹۷۱
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: به منظور ایجاد مرکز نوآوری فرهنگ، هنر و رسانه در بوشهر تفاهم نامه همکاری پنج ساله میان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و پارک علم و فناوری خلیج فارس امضا شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا این تفاهم نامه توسط فاطمه کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  ، محمد رضا بحرانی رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر، حبیب رستمی رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر و سید محمد حسین سجادی نیری به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز امضا شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر روز چهارشنبه در این نشست گفت: این تفاهم نامه با هدف ایجاد مرکز نوآوری فرهنگ هنر و رسانه بوشهر با استفاده از ظرفیت‌ها،  توانمندی‌های موجود، نفوذ نوآوری و فناوری‌های نوین در این عرصه تهیه و تنظیم شده است.

فاطمه کرمپور افزود: این سند به منظور تحقق سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه فرهنگ علوم انسانی، اجتماعی، رسانه و ایجاد شرایط مناسب برای توسعه زیرساخت‌های این حوزه و نفوذ نوآوری و فناوری در آن تهیه و تنظیم شده است.

وی عنوان کرد: ایجاد مرکز نوآوری فرهنگ، هنر و رسانه، حمایت از استارت آپ‌ها و شتاب دهنده‌های تخصصی این حوزه با هدف رونق اقتصادی فرهنگ، هنر و رسانه، حمایت از اجرای طرح‌ها و ارتقای فناوری‌های این عرصه با استفاده از شبکه سازی شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی ایده‌ها از محورهای اصلی این تفاهم نامه است.

کرمپور اضافه کرد: طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی و سمینارهای علمی، اجرای برنامه‌های هم رسانی صاحبان نفع در زیست بوم نوآوری اقتصاد دانش بنیان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه، طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی و سمینارهای علمی از دیگر مفاد آن سند همکاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اعتبار بخشی و حمایت مادی و معنوی از این تفاهم نامه اظهار کرد: امید می‌رود با زمینه سازی و معرفی استارت آپ‌های تخصصی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه برای استقرار در مرکز نوآوری و همکاری برای تجاری سازی ایده‌های آنها گام نوینی در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ، هنر و رسانه بوشهر برداشته شود.

وی اعلام کرد: برای ایجاد مرکز نوآوری فرهنگ، هنر و رسانه فضایی به مساحت ۵۰۰ متر واقع در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر اختصاص یافته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: حمایت از شکل گیری و توسعه شتاب دهنده‌ها و شرکت‌های نوپا در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه و همکاری در تجاری سازی ایده‌های خروجی مرکز از تعهدات این معاونت است که با اجرایی شدن کمک شایانی به توسعه و ترویج فرهنگ، هنر و رسانه در استان بوشهر می‌شود.

سید محمد حسین سجادی نیری اعلام کرد: حمایت از پرداخت تسهیلات برای توسعه طرح‌های فناورانه، شرکت‌های خلاق و فناوری‌های نوین در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه از دیگر تعهدات این حوزه در این تفاهم نامه همکاری است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: همکاری لازم پیرامون معرفی و ایجاد کانال‌های ارتباطی مناسب شرکت و واحدهای فناور، ایجاد هم افزایی در استفاده از خدمات کارگزاری، مشارکت و سرمایه گذاری به منظور تجاری سازی فناوری‌ها و محصولات شرکت‌ها، تبادل آئین نامه‌ها و ضوابط مالی، همکاری در ارائه مشاوره‌های حقوقی و مالی، همکاری در داوری و نظارت ایده‌ها و مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی بخشی از تعهدهای پارک علم و فناوری استان بوشهر در این تفاهم نامه است.

حبیب رستمی ادامه داد: حمایت‌های مالی مورد تائید شورای مرکز رشد، همکاری در گرفتن مجوزهای لازم برای تاسیس و راه اندازی مرکز و مشارکت در گرفتن طرح‌های فناورانه از صنایع و ارگان‌ها از دیگر تعهدات پارک علم و فناوری است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر اعلام کرد: روان سازی استفاده از فضاها و اماکن طرفین برای بهره برداری و استقرار شرکت‌ها، هدایت دانشجویان و فارغ التحصیلان دارای ایده به سمت مرکز نوآوری فرهنگ هنر و رسانه برای ارزیابی ایده آنها، کمک به استقرار هسته‌های فناور و  کمک به تجاری سازی آنها از تعهدهای دانشگاه پیام نور استان بوشهر در این تفاهم نامه است.

محمدرضا بحرانی گفت: دانشگاه پیام نور استان بوشهر با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود در پیشبرد هدف‌های این تفاهم نامه تلاش می‌کند و با همکاری در انتقال تجارب و تکمیل بانک اطلاعاتی سعی در رسیدن هرچه بهتر این کارگروه به اهداف کلان این تفاهم نامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر