سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای طرح برخورد با پزشکان متخلف در مورد دریافت هزینه خارج از تعرفه، از سامانه1690 یک مورد به ما گزارش شده و آنهم بررسی کرده‌ایم و این مشکل حل شد.به گزارش فکرشهر، علیرضا رئیسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی که با بسیج جامعه پزشکی صورت گرفته بیمارستان صحرایی تا روز سه‌شنبه هفته جاری به مناسبت هفته بسیج در بخش بوشکان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۶۶۱
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای طرح برخورد با پزشکان متخلف در مورد دریافت هزینه خارج از تعرفه، از سامانه1690 یک مورد به ما گزارش شده و آنهم بررسی کرده‌ایم و این مشکل حل شد.

به گزارش فکرشهر، علیرضا رئیسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی که با بسیج جامعه پزشکی صورت گرفته بیمارستان صحرایی تا روز سه‌شنبه هفته جاری به مناسبت هفته بسیج در بخش بوشکان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی در سطح استان بوشهر خبر داد و افزود: درمانگاه‌های تخصصی شهرستان‌ها تا پایان سال جاری در استان راه‌اندازی می‌شود و کلینیک‌های تخصصی در تمام شهرستان‌ها فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال 62 پزشک متخصص در استان بوشهر جذب کرده‌ایم و از امروز استقرار پیدا می‌کنند که در خدمت مردم و دانشگاه‌ها خواهند بود و بدون مطب خصوصی فقط در حوزه بهداشت و درمان خدمات ارائه خواهند کرد.

رئیسی در پاسخ به اینکه عمده مشکلی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد چیست، گفت: عمده‌ترین مشکل ما کمبود نیروی انسانی بویژه در حوزه کادر درمانی، پرستاری و پشتیبانی است که صحبت‌های متعددی شده و رایزنی‌های مختلفی صورت گرفته و بحث های کارشناسی را به وزارتخانه ارائه داده‌ایم هرچند در کل کشور چنین است که مقام عالی وزارت نیز در حال پیگیری آن هستند و امیدواریم این مشکل هم حل شود.

وی افزود: امروز مهم‌ترین نیاز در حوزه بهداشت و درمان حضور کادر فنی در مراکز درمانی است و دومین مشکل کمبود بعضی از تجهیزات پیشرفته است که در حال رفع آن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به اینکه در مورد طرح نظارت بر کتاب ارزش‌های نسبی سلامت و اجرای صحیح تعرفه‌های جدید (1690) در استان بوشهر چه اقدامی صورت گرفته است، گفت: فاز سوم طرح تحول رسما شروع شده و در استان بوشهر با همکاری بیمه‌ها، نظام پزشکی و سازمان‌هایی که دارای بیمارستان هستند مانند نیروی دریایی، هوایی، نفت ستاد نظارت بر تعرفه‌ها تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: این نظارت دارای دو رکن اصلی است یکی از آنها حفظ کرامت پزشکان و دوم نظارت بر تعرفه‌هاست.

رئیسی افزود: اکثر پزشکان از همین پزشکانی هستند که تیم نورآوران سلامت در حال ارائه خدمت به آنان هستند و در استان بوشهر بیش از 95 درصد پزشکان به درستی کار خود را انجام می‌دهند و معدود پزشکانی که به خاطر مشکلات خارج از تعرفه کار می‌کردند اطلاع‌رسانی کردیم و خوشبختانه از ابتدای طرح تاکنون تعداد گزارشی که از 1690 به ما گزارش شده یک مورد بوده و آنهم بررسی کرده‌ایم و این مشکل حل شد ولی موارد دیگری نیز وجود داشت که دوستانه برطرف شد.

وی افزود: این موارد بسیار کاهش پیدا کرده است و این موارد در استان بوشهر انگشت‌شمار شده است ولی ما از پزشکان انتظار داریم که این موارد صفر شود و هیچ مورد دریافت خارج از تعرفه نداشته باشیم و خواسته ما این است که نیاز نباشد که به یک پزشک حتی تذکر دهیم.

منبع: فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر