پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۸۴۰
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

فکرشهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: با توجه به شیوع کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب بر خوانش خانوادگی زیارت اربعین، این زیارت از شبکه استانی صداوسیما پخش و مردم در خانه آن را زمزمه ‌کنند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام یوسف جمالی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از برجسته‌ترین عوامل تقویت هویت شیعی، خواندن زیارت اربعین، زیارت کردن امام حسین (ع) در روز اربعین و پاسداشت چنین روزی در میان شیعیان اهل بیت (ع) است.

وی بیان کرد: باتوجه به شیوع کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب بر قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل، ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۱۷ مهر همزمان با اربعین حسینی (ع) زیارت اربعین در امامزاده محمدباقر (ع) بوشهر از صداوسیمای مرکز بوشهر به صورت زنده پخش  و مردم می‌توانند این زیارت را در خانه‌ها قرائت کنند.

وی اظهار داشت: این زیارت پرفیض به صورت همزمان در سراسر کشور، از طریق رسانه‌های استانی و ملی، موذن‌های مساجد و اماکن متبرک پخش خواهد شد.

 جمالی عنوان کرد: زیارت اربعین یکی مهم‌ترین سفارش‌های اهل بیت (ع) است که هرساله مردم در اربعین آن را قرائت می‌کنند.

وی ادامه داد: گردهمایی اربعین در تاریخ بشر و  روی کره زمین بی‌سابقه است و نظیر این اجتماع خاص و منحصربه‌ فرد با هدفی معنوی و الهی را در هیچ نقطه‌ای از دنیا نمی‌توان پیدا کرد که امسال به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا امکان برگزاری آن نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر