پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۱۹۱
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

فکرشهر: مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: این استان در سال گذشته و همچنین براساس بررسی صورت گرفته در فروردین و مردادماه امسال در نسبت مصارف به منابع بانکی رتبه آخر کشور را کسب کرده‌است.

به گزارش فکرشهر، رسول رستمی روز دوشنبه در حاشیه نشست کارگروه اشتغال استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: نسبت مصارف به منابع یکی از شاخص‌های عملکردی بانک‌ها است که پس از کسر سپرده قانونی از خالص مصارف و منابع آنها بدست میآید.

وی افزود: هم اکنون نسبت مصارف به منابع بانک‎ها در استان بوشهر ۴۳ درصد است این درحالی است میزان درنظرگرفته شده توسط بانک مرکزی ۸۵ درصد است و در این شاخص همه بانک‌های این استان به استثنای بانک صنعت و معدن زیر نرم بانک مرکزی هستند.

رستمی اظهار کرد: بجز بانک توسعه صادرات استان بوشهر که میزان منابع آن قابل توجه نیست از سایر بانک‏ها انتظار است نگاه ویژه ‏تری به این استان داشته باشند.

وی افزود: بالاترین منابع بانکی در استان بوشهر متعلق به بانک صادرات با هشت هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان است که نسبت مصارف به منابع آن در استان بوشهر  ۷ درصد است.

وی اظهار کرد: کل پرداختی این واحد در تسهیلات رونق تولید چهار میلیارد تومان گزارش شده که با این شاخص نقش بانک صادرات در توسعه صنعتی این استان بسیار پایین است.

رستمی یادآور شد: بانک تجارت با بیش از هشت هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان منابع به عنوان دومین بانک استان از حیث منابع است که پرداختی آن در تسهیلات تبصره ۱۸ و بند الف تنها ۵۰۰ میلیون تومان بوده‌است.

وی افزود: بانک ملت نیز با بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و الف هیچگونه پرداختی در زمینه حمایت از صنعت استان بوشهر نداشته و نسبت مصارف به منابع آن ۵۶ درصد است.

رستمی اظهار داشت: براساس رصد صورت گرفته برخی بانک‏‌ها نسبت منابع به مصارف آنها تا پایان اردیبهشت ۱۰ درصد گزارش شده‌است.

وی عنوان کرد: اما نسبت مصارف به منابع بانک صنعت و معدن استان بوشهر ۹۲۶ درصد است و  یکهزار میلیارد تومان تسهیلات در پروژه‌‏های کلیدی در جهش تولید و اقتصاد مقاومتی پرداخت کرده‌است.

رستمی ادامه داد: این در حالی است که مواردی مشاهده شده که با وجود اینکه سرمایه‎گذاران بومی مجوز سرمایه‏‌گذاری نیز دریافت کرده و پای کار بوده‌اند ولی پس از مذاکره با بانک دست خالی از آنجا خارج می‏‌شوند.

وی افزود: در حوزه اشتغال روستایی نیز استان بوشهر اکنون ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار در اختیار دارد که این میزان تسهیلات باید برای ۹۵۳ نفر ایجاد اشتغال داشته باشد.

رستمی گفت: در تبصره بند ب تبصره ۱۶ که تسهیلات در اختیار کمیته امداد است ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد که پرداخت آنها باید برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر تعهد اشتغال داشته باشد.

وی عنوان کرد: میزان اعتبار استان بوشهر برای تسهیلات عشایری و روستایی اکنون ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که مجموع تعهد اشتغال این استان از این محل یکهزار و ۳۰۰ نفر است.

رستمی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی نیز میزان تسهیلات موجود استان بوشهر برای پرداخت ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که از این محل در مجموع باید ۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر