جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۳۰۴
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: برای تامین نیازمندی‌‏های مواد اولیه بخش تولید زمینه تهاتر کالا برای تجار و صادرکنندگان این استان ایجاد و تسهیل سازی شود.

به گزارش فکرشهر، خورشید گزدرازی در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در صورت تحقق ایین مهم  صادرکنندگان کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس می‌توانند با فعالیت‎های خود برای تهاتر زمینه رونق بنادر این استان را فراهم کنند.

وی بیان کرد: این مهم علاوه بر تامین نیازمندی‏‌های کشور پرداخت حقوق و عوارض گمرکی را محقق می‌‏کند.

گزدرازی ادامه داد: در این زمینه یکی از مشکلات موجود برای تهاتر ثبت سفارش است که انتظار است نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی برای حل آن چاره اندیشی کنند.

وی گفت: بارها موضوع تهاتر مطرح شده و در نشست رئیسان اتاق‌های بازرگانی کشور با رهبر معظم انقلاب نیز ایشان تهاتر کالا و ایجاد بازارچه‎های مرزی را پیشنهاد کردند.

گزدرازی تاکید کرد: با پیگیری نمایندگان استان بوشهر در مجلس زمینه برای تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب در بحث تهاتر کالا و ایجاد بازارچه‌های مرزی فراهم شود.

وی یادآور شد: در بندر بوشهر با توجه به زیرساخت‎هایی که ایجاد شده اکنون زمینه تردد کشتی‎های ۳۰هزار تن فراهم است و انتظار می‌رود برای توسعه فعالیت‏‌های بندری عمق کانال دسترسی بوشهر به ۱۵ متر افزایش یابد.

گزدرازی اظهار کرد: با تحقق این مهم زمینه پذیرش کشتی‌‏های ۵۰ هزار تنی در بوشهر فراهم و رونقی دوچندان در این استان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نیاز نیروگاه اتمی بوشهر بارها تامین تجهیزات مورد نیاز آن با کشتی‌های جنرال کارگو از سوی استان بوشهر پیشنهاد شده که انتظار است با نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی این مهم در بندر بوشهر فراهم شود.

کشتی‌‏های جنرال کارگو  طوری ساخته شده که برای حمل و نقل کالاهای گوناگون می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد اما  به طور معمول کالاها در این نوع کشتی‌ها به‌صورت بسته‌بندی شده حمل می‌‏شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر