چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از آغاز برنامه چهارم تاکنون یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در کشور بهسازی و مقاوم سازی شده است.به گزارش فکرشهر، عزیرالله مهدیان روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: از این شمار یک میلیون و 450 هزار واحد مسکونی در کشور مورد بهسازی و مقاوم سازی و350هزار واحد مسکونی نیز بازسازی شده است.وی اضافه کرد: تا سال 1405 دو میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور بهسازی و مقاوم سازی شود.
کد خبر: ۷۷۴۶
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از آغاز برنامه چهارم تاکنون یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در کشور بهسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش فکرشهر، عزیرالله مهدیان روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگاران در بوشهر افزود: از این شمار یک میلیون و 450 هزار واحد مسکونی در کشور مورد بهسازی و مقاوم سازی و350هزار واحد مسکونی نیز بازسازی شده است.

وی اضافه کرد: تا سال 1405 دو میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور بهسازی و مقاوم سازی شود.

مهدیان اضافه کرد: روند ساخت و ساز در استانهای حادثه خیز مانند کرمان، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و رضوی، فارس و بوشهر مطلوب است.

وی یادآور شد: ساکنان برخی روستاها به دلیل اینکه کمتر درمعرض حوادث طبیعی قرار دارند و به دلیل مشکلات اقتصادی تمایلی به شرکت در طرح مقاوم سازی مسکن روستایی ندارند.

مهدیان اظهار کرد: رونق، اشتغال، عمران روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاها از جمله اهداف طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است.

وی گفت: سالانه 200 هزار مسکن روستایی در کشور بهسازی و مقاوم سازی می شود که امسال تسهیلات پرداختی به این طرح برای هر واحد مسکونی از 125میلیون ریال به 150 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد افزایش یافته است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: هم اکنون این تسهیلات به بانکهای عامل ابلاغ شده و بزودی توزیع استانی آن انجام می شود.

وی یادآور شد: اقدامات تشویقی بنیاد مسکن در قالب طرح مقاوم سازی آواربرداری واحدهای مسکونی، صدور پروانه و نظارت رایگان است.

مهدیان بیان کرد: هم اکنون 12هزار مهندس ناظر و دو هزار و 300 دفتر طراحی در سطح کشور فعال هستند.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در باره بازسازی مسکن روستایی در کشور گفت: دولت یازدهم اعتبارات لازم برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق حادثه دیده در سطح کشور را اختصاص داده و برای رفاه مردم بر سرعت بخشی در انجام امور تاکید دارد.

وی با اشاره به هفتم آذر اولین سالگرد زلزله دشتستان تصریح کرد: در جریان زلزله سال گذشته دشتستان یکهزار و 800 واحد مسکونی در شهر و روستا تخریب شد که عملیات بازسازی یکهزار و 550 واحد به مرحله سقف رسیده و تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

مهدیان بیان کرد: همچنین در جریان زلزله دشتستان دو هزار و 100 واحد نیز تعمیراتی است که کار تعمیر بیشتر این واحدها انجام شده است.

وی یادآور شد: فردا 750 واحد مسکونی بازسازی شده با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دشتستان بوشهر افتتاح می شود.

مهدیان درباره بازسازی واحدهای خسارت دیده استان ایلام در اثر زلزله گفت: در جریان زلزله ایلام پنج هزار واحد مسکونی دچار خسارت شدند و 10 هزار واحد نیز نیاز به تعمیر دارند.

وی ادامه داد: در فاز اول سه هزار و 200 واحد مسکونی در ایلام ساخته و 10 هزار واحد تعمیراتی نیز با مشارکت مردم تعمیر شدند.

مهدیان یادآور شد: به ازای هر واحد مسکونی احداثی 250میلیون ریال تسهیلات و 50 میلیون ریال نیز کمک بلاعوض، برای هر واحد تعمیراتی 100 میلیون ریال تسهیلات و 20 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است. 

زلزله 5.7 ریشتر هفتم آذرسال گذشته درشهرستان دشتستان استان بوشهر خسارات و تلفاتی بر جای گذاشت. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر