پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: دانشمندان فناوری ارائه داده‌اند که خواهد توانست تلفن همراه را ظرف چند ثانیه و همچنین یک خودروی الکتریکی را ظرف چند دقیقه شارژ کند.به گزارش فکرشهر از ایسنا، با استفاده از فناوری نانو برای تولید مولکول‌های مصنوعی، دانشمندان باتری ارائه داده‌اند که می‌توان شارژ بسیار بالاتری را با سرعت بالا ذخیره کرده و در واقع مانند اسفنجی فوق‌متراکم برای جذب نیروی الکتریکی و حفظ آن عمل کند.
کد خبر: ۷۷۹۶
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: دانشمندان فناوری ارائه داده‌اند که خواهد توانست تلفن همراه را ظرف چند ثانیه و همچنین یک خودروی الکتریکی را ظرف چند دقیقه شارژ کند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، با استفاده از فناوری نانو برای تولید مولکول‌های مصنوعی، دانشمندان باتری ارائه داده‌اند که می‌توان شارژ بسیار بالاتری را با سرعت بالا ذخیره کرده و در واقع مانند اسفنجی فوق‌متراکم برای جذب نیروی الکتریکی و حفظ آن عمل کند.

1417006045163_8.jpg

در حالی که این نمونه‌اولیه تا کاربردی شدن بسیار فاصله دارد، شرکت سازنده مدعی است باتری ابداعی تا سال 2016 آماده خواهد بود. این باتری خواهد توانست شارژ موردنیاز یک گوشی هوشمند برای یک روز را ظرف 30 ثانیه ارائه دهد.

فناوری مزبور مبتنی بر تولید نانودات‌هایی است که این نانودات‌ها مولکول‌های پپتیدی بیوارگانیکی هستند و با جذب سریع نیرو و حفظ آن، شیوه رفتار یک باتری را تغییر می‌دهند.

دانشمندان امیدوارند از فناوری ساخت این باتری برای تولید باتری خودرویی استفاده کنند که اتومبیل را ظرف دو یا سه دقیقه شارژ کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر