سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۰۸۳
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با تامین پیش پرداخت‌های طرح خط انتقال آب سیراف-جم از سوی وزارت نفت، اجرای این طرح تسریع و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال فاز نخست آن وارد مدار شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی جم با حضور مدیرعامل شرکت آبفای کشور، معاون وزیر نفت و نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه بیان کرد: در این بازدید قرار شد فاز نخست طرح آب شیرین کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف-جم تا پایان امسال وارد مدار شود.
 
وی با اشاره به لزوم اجرای طرح برق‌رسانی برای تسریع در تکمیل این طرح افزود: برای اجرای طرح  خط انتقال برق به طول ۵.۵ تا ۶ کیلومتر از طریق فاز‌های ۲۲ تا ۲۴  گاز پارس‌جنوبی، تفاهم و موافقت شد که پیمانکار آن را در اولویت قرار دهد.
 
استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین مقرر شد قرارگاه خاتم‌الانبیا ۳ بخش از طرح برق رسانی این طرح را در ۲ تا ۳ هفته آینده اجرا کند.
 
وی، تامین ۴ ژانرانور برق مورد نیاز طرح آب شیرین‌کن سیراف به جم را از دیگر مصوبات دانست که بخشی از منابع اعتباری آن از سوی وزارت نیرو و ۵ میلیارد تومان نیز از سوی قرارگاه خاتم الانبیا مجری این طرح پرداخت می‌شود.
 
گراوند از تامین پیش پرداخت طرح خط انتقال برق آب شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم از سوی وزارت نفت خبر داد و اضافه کرد: با تامین این پیش پرداخت، اجرای طرح تسریع و پیش‌بینی می‌شود فاز نخست آن تا پایان امسال وارد مدار تولید شود.
 
وی با اشاره به میزان آبدهی این طرح گفت: فاز نخست خط انتقال آب سیراف – جم، ۱۲۰ لیتر آب در ثانیه ظرفیت دارد و با بهره‌برداری کامل طرح به ۶۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر