جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۲۵۱
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۹

فکرشهر: امام جمعه موقت گناوه گفت: مسلمانان باید حول وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص) متحد شده و ایشان را به همه جهانیان به ویژه آنها که آن حضرت را نمی‌شناسند معرفی کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام مصطفی آشناگر صبح چهارشنبه در اختتامیه برنامه جشن وحدت در آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت اظهار داشت: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ندای وحدتی است که برای همه مسلمانان جهان به ارمغان آورده است.

امام جمعه موقت گناوه تصریح کرد: در دین مبین اسلام در آیات و روایات وبیان علما دینی بر وحدت و یکپارچگی امت اسلام تاکید دارند و از تفرقه و دودستگی بر حذر داشته‌اند.

امام جمعه موقت گناوه افزود: برای پی بردن به اهمیت وحدت و اتحاد باید آثار اختلاف و تفرقه در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به آیات و روایات پیرامون آثار اختلاف و تفرقه در جامعه گفت: اولین اثر اختلاف و تفرقه بین مسلمانان سستی و ضعف است که این ضعیف شدن و سستی باعث از بین رفتن شوکت و عظمت جهان اسلام و ضعف امت اسلام می‌شود.

وی اضافه کرد: تسلط مستکبران و دشمنان بر مسلمانان و بهره مندی شیطان از افراد متفرق شده دو اثر و نتیجه دیگر تفرقه و دودستگی است.

وی یادآور شد: در آیات و روایات اسلامی کسی که از امت اسلامی جدا شود دشمن از او بهره مند می‌شود.

حجت الاسلام آشناگر با اشاره به توهین و گستاخی دشمنان به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بیان کرد: امروز وظیفه همه مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان یک صدایی و اتحاد و توجه به نقاط مشترک و حول آنها متحد شدن است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نقاط مشترک ما مسلمانان وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص) که رحمت برای همه عالمیان است و باید ایشان را به همه جهانیان به ویژه آنها که آن حضرت را نمی‌شناسند معرفی کنیم.

وی گفت: اگر همه مسلمانان متحد و یک صدا باشند و دشمنان این یک صدایی را ببینند و بشنوند راه نفوذی برای دشمنان نخواهد ماند و هیچ گاه جرأت جسارت به اسلام و مقدسات دینی مسلمانان را به خود نخواهند داد.

تلاوت زیبای آیاتی از کلام الله مجید و مدیحه سرایی به همراه تقدیر از گروه رسانه پخش مجازی این برنامه در آخرین شب از جشن وحدت از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود.

ویژه برنامه جشن وحدت به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت به همت اداره اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی، شورای هیئت‌های مذهبی و هیئت امنا امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه از هشتم آبان ماه به مدت هفت شب در آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه برگزار و به صورت مستقیم از فضای مجازی برای علاقمندان پخش شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر