پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۸۴۰۵
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم از پایش فعالیت ۲۵ مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی صبح یکشنبه در نشست توجیهی ارزیابان طرح پایش و رصد مؤسسات قرآنی استان از پایش فعالیت‌های ۲۵ مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت استان بوشهر خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم گفت: با توجه به اینکه مجموعه سازمان دارالقرآن در چند سال اخیر مبادرت به صدور مجوز مؤسسات فرهنگی قرآنی کرده، تصمیم گرفته شده در قالب یک طرح آخرین وضعیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مورد پی‌گیری، پایش و رصد قرار بدهد.

وی افزود: در مرحله اول این طرح، در اوایل سال جاری با حضور مدیران مؤسسات خود اظهاری صورت گرفت و در مرحله دوم به صورت میدانی و در قالب بازدید گروه‌های ارزیاب از مؤسسات قرآنی که در استان دایر هستند این مقدمات که در مرکز کشور فراهم شده و کار انتخاب نمایندگان جهت توجیه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: در این طرح ۱۰ نفر از سازمان دارالقرآن به استان‌ها اعزام شده‌اند که در نشست با ارزیابان هر استان، معرفی شده‌اند و کار آموزش، توجیه و آشناسازی آنان را انجام می‌دهند و گروه‌ها را جهت حضور در مؤسسات مهیا می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم حمایت پشتیبانی از مؤسساتی که به خاطر شرایط کرونا با مشکل روبرو شده‌اند را از دیگر اهداف سفر خود عنوان کرد و افزود: در این سفر ضمن دلجویی از فعالان قرآنی که به صورت خودجوش و مردمی در خدمت ساحت مقدس قرآن کریم در حال خدمت هستند، آخرین وضعیت آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، اکثر فعالیت‌های این عزیزان تعطیل شده و دچار مشکلات بسیار زیادی در پرداخت اجاره بها، هزینه مکان و هزینه کادر شده‌اند و اتفاقاتی رخ داده که بر اساس آن، همین حداقل درآمدی را هم که پیش‌بینی کرده بودند، الان به خاطر این مشکلات با مشکل روبرو شده است.

حجت‌الاسلام شفیعی ابراز داشت: امیدواریم ضمن ارزیابی، دلجویی و تعظیم و تکریم، آخرین وضعیت مؤسسات قرآنی در سطح کشور به دست بیاید و با برنامه‌ریزی منسجم‌تری نسبت به دسته‌بندی و برنامه‌ریزی برای حمایت، پشتیبانی و رفع مشکلات و موانعی که دارند اقدام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر