چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۴۴۶
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: طرح ملی پاییزه کتاب با هدف رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در ۱۵ کتاب فروشی این استان اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر، فاطمه کرمپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در قالب این طرح، یارانه‌ای از طریق کتابفروشی‌ها به افراد داده می‌شود و هر فرد با ارائه کد ملی می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

وی افزود: سقف مجاز خرید برای هر کد ملی در پاییزه کتاب نسبت به تابستانه کتاب ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است و  هر فرد می‌تواند کتاب‌های مورد نیاز خود را تا سقف ۲۰۰ هزار تومان با تخفیف ۲۰ درصد خریداری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: طرح پاییزه کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه و همزمان با هفته کتاب در۱۵ کتابفروشی استان اجرا می‌شود که هشت کتابفروشی در بوشهر و  هفت واحد در سایر شهرستان‌ها قرار دارند.

کرمپور عنوان کرد: کتابفروشی‌های غدیر، پرهام، تیرنگ، کافه کتاب، خانه کتاب، پاپیروس، افشین و باران در بوشهر، شهر کتاب باقرپور و خانه کتاب در برازجان، سیتک در عسلویه، نیک در کنگان، دانشجو در جم و مرتضی ملک محمدی و مرکزی گناوه از کتابفروشی‌های عضو پاییزه کتاب در این استان هستند.

وی گفت: در این طرح کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان با تخفیف عرضه می‌شود اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر یادآورشد: در طرح تابستانه کتاب ۱۲ کتابفروشی استان بوشهر شامل هفت مورد از مرکز استان و پنج واحد از شهرستان‌ها مشارکت کردند.

کرمپور اعلام کرد: در تابستانه کتاب بیش از پنج هزار و ۵۵۶ جلد کتاب به ارزش ۲میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال فروخته شد.

وی بیان کرد: در این طرح به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده‌است.

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبلغ یارانه خرید کتاب را یک ماه پس از اتمام طرح به کتابفروش‌ها پرداخت می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر