پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: برای نخستین‌بار عمل جراحی سرطان پروستات در بیمارستان شهید گنجی برازجان با موفقیت انجام شد.به گزارش فکرشهر، متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری امروز در گفت‌وگو با فارس در تشریح این عمل جراحی اظهار داشت: بیمار 56 ساله‌ای به علت علائم انسدادی ادرار و اختلال عملکرد کلیه تحت بررسی قرار گرفت که در مراحل بعدی از بیمار بیوسپی پروستات گرفته شد که سرطان پروستات با متاستاز ناحیه‌ای محدود تشخیص داده شد.
کد خبر: ۷۸۵۰
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۳

فکرشهر: برای نخستین‌بار عمل جراحی سرطان پروستات در بیمارستان شهید گنجی برازجان با موفقیت انجام شد.
به گزارش فکرشهر، متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری امروز در گفت‌وگو با فارس در تشریح این عمل جراحی اظهار داشت: بیمار 56 ساله‌ای به علت علائم انسدادی ادرار و اختلال عملکرد کلیه تحت بررسی قرار گرفت که در مراحل بعدی از بیمار بیوسپی پروستات گرفته شد که سرطان پروستات با متاستاز ناحیه‌ای محدود تشخیص داده شد.

کیان امیدبخش اضافه کرد: با توجه به سن و اختلال عملکرد کلیه بیمار، وی در بیمارستان شهید گنجی تحت یک عمل 6 ساعته قرار گرفت که در شرایط کنونی حال عمومی بیمار در وضعیت خوبی بوده و اختیار ادرار و عملکرد کلیه مناسب است.

امیدبخش گفت: بیمار به علت گرفتاری غدد لنفاوی ناحیه‌ای برای درمان‌های تکمیلی تحت ایمنوتراپی هم قرار دارد.

وی یادآور شد: بدخیمی پروستات شایع‌ترین سرطان در مردان است که از سن 50 سالگی می‌توان با انجام آزمایش(pSA) غربالگری تشخیص زودرس آن را داد.

امید بخش در ارتباط با این عمل جراحی بیان کرد: تا کنون چنین جراحی در سطح بیمارستان‌های استان انجام نگرفته و برای نخستین‌بار چنین عمل موفقیت‌آمیزی توسط بنده و کادر اتاق عمل انجام شده است.

وی از کادر اتاق عمل که همکاری بسیار خوبی در انجام عمل جراحی با وی را داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر