جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان بوشهراعلام کرد:
کد خبر: ۷۸۷۲۷
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: پروین مبصری اهدا کننده ساختمان ۲ طبقه کتابخانه مبصری بوشهر به عنوان خیر برتر کشوری برگزیده و در مراسم ملی بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار به صورت ویدیو کنفرانسی از خانواده این مرحوم تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در حاشیه این مراسم درگفت و گو با ایرنا گفت: ساختمان کتابخانه مبصری بوشهر به ارزش ریالی پنج میلیارد تومان به صورت دائمی به کتابخانه عمومی واگذار شده است که اهدا کننده آن تجلیل و یاد خاطره وی گرامی داشته شد.

سید علی هاشمی یادآورشد: در حال حاضر فضای کتابخانه‌ای استان بوشهر ۲۴ هزار متر مربع است در حالی که بر اساس استانداردها باید بیش از ۴۰ هزار متر برسد و جبران این کمبود علاوه بر تخصیص اعتبار از محل تملک دارایی‌ها، نیازمند حمایت خیران است.

وی افزود: هرچند از محل تملک دارایی‌های استان از سوی کمیته‌های برنامه ریزی و فرمانداری‌ها نسبت به احداث کتابخانه اقدام می‌شود اما با توجه به کمبود اعتبار و لزوم ایجاد فضای فیزیکی کتابخانه‌ای خیران می‌توانند در این اقدام شایسته مشارکت داشته باشند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهارداشت: ۱۱ روستای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ خانواری در این استان فاقد کتابخانه است که باوجود اینکه مشمول قانون ایجاد کتابخانه هستند در همین راستا   این اداره کل علاوه بر پیگیری برای اخذ مجوز و تخصیص اعتبار، خیران را نیز به سمت ساخت کتابخانه در این روستاها هدایت می‌کند.

هاشمی عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان بوشهر بیشترین نیاز را به احداث فضای کتابخانه‌ای دارد  و علاوه بر آن در شهرهای آبدان و دوراهک از توابع شهرستان دیر  نیز ساختمان نیمه تمام کتابخانه نیازمند اختصاص اعتبار است.

وی اضافه کرد: در شهر بوشکان از توابع شهرستان دشتستان  مجوز احداث کتابخانه صادر شده است که اجرای آن  به دلیل نبود اعتبار کافی متوقف مانده است و در این موارد دست همکاری به سوی خیران استان دراز می‌کنیم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: در این راستا فرآیند اخذ مجوز کتابخانه عمومی دویره  از توابع شهرستان بوشهر در نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال اجراست و در آینده‌ای نزدیک ساخت آن با جلب حمایت ۲۰۰ میلیون تومانی خیر کتابخانه‌ساز و همکاری فرمانداری بوشهر آغاز می‌شود.

هاشمی ادامه داد: بنابر سند چشم انداز باید به ازای هر یک تن  تعداد ۴ جلد کتاب در استان موجود باشد در حالی که اکنون با جمعیت بیش از یک میلیونی کمتر از ۱ میلیون جلد کتاب فراهم است که باتوجه به محدودیت منابع درآمدی، لازم است خیران علاقه‌مند به ترویج کتابخوانی برای تامین منابع ورود کنند.

در مراسم روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در روز ۲۴ آبان ، برگزیدگان فعال در حوزه کتابخانه‌های عمومی شامل، کتابخوانان برتر، کتابداران برتر در حوزه فعالیت های شاخص، کتابداران برتر در حوزه فعالیت های ترویجی، برگزیدگان حوزه فعالیت در فضای مجازی، خیرین، کتابداران فنی، کتابخانه های مشارکتی برتر، خدمتگزاران برتر، پیشکسوت برتر، انجمن های استانی و شهرستانی برتر معرفی شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر