پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: خبر تنها یک جمله بود. جمله ای کوتاه، در ابتدا خنده دار و در نهایت تاسف آور و گریه دار...
کد خبر: ۷۸۸۱۵
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: خبر تنها یک جمله بود. جمله ای کوتاه، در ابتدا خنده دار و در نهایت تاسف آور و گریه دار. 

در پخش زنده تلویزیون در شبکه آموزش و حین آموزش درس مطالعات و مهارت های اجتماعی در کلاس آنلاین به دانش آموزان پایه ششم ابتدایی، مدرس، عسلویه را به عنوان بخشی از استان خوزستان به دانش آموزان معرفی و تدریس کرد!

هر چند سال هاست که صداوسیما دیگر نمی تواند به نحو احسن وظایف خود از جمله آموزش را انجام دهد و کم و کاستی های زیادی در رسانه ملی وجود دارد، اما حداقل انتظار این است که در شبکه آموزش و آن هم تدریس کتب درسی که باید تمام اطلاعات در آن، کامل و صحیح به مخاطب رسانده شود، آن هم مخاطب کودک و نوجوان، آموزش های صحیح صورت گرفته و اطلاعات کامل و جامع منتقل شود.

علاوه بر آن، به معلمی که اطلاع ندارد پایتخت انرژی ایران در کدام استان واقع شده است، باید چه گفت؟ دربِ شبکه تلویزیونی را که با هزینه های چند میلیاردی از بیت المال و جیب مردم اداره می شود و نمی داند قلب اقتصادی ایران در کجای کشور قرار دارد، نباید گل گرفت؟ 

هر چند این موضوع مسبوق به سابقه است، اما وقتی این مساله جالب تر می شود که معلم در صداو سیما، عسلویه را به عنوان شهر استان خوزستان معرفی می کند؟! اگر جزو استان هرمزگان یا فارس هم معرفی کرده بود، باز قابل توجیه بود، چون لااقل مرز مشترک دارد یا نزدیک است؛ اما خوزستان؟!!!

از این عمل ناخوشایند، بدتر، عدم واکنش و بی توجهی نمایندگان استان بوشهر به این موضوع بود که تا به امروز و درج این یادداشت، هیچ عکس العملی به این مساله نشان نداده اند که این وحشتناک و غیرقابل توجیه است.

حداقل چیزی که از چهار نماینده استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی انتظار       می رفت، واکنش به این موضوع در فضای مجازی تا شروع به کار مجلس در ابتدای هفته بود که متاسفانه هیچ یک از نمایندگان در این راه حرکتی انجام ندادند.

جنابان نماینده! مگر همین عسلویه نیست که شما با وعده اشتغال جوانان بیکار استان، که الحمدلله کم هم نیستند، در شرکت های مستقر در آن، ایام انتخابات رای جمع می کنید؟ هر چند بعد از انتخاب شدن همه آن قول ها فراموش شده و می شود مثلِ «حاجی حاجی مکه»؛ اما لااقل برای خودتان و دوستانتان و وعده های دوره بعد مجلس هم که شده از کنار این مساله راحت نگذرید.

از نمایندگان انقلابی استان بوشهر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، انتظار   می رود بررسی کنند این مساله که عسلویه جزو استان خوزستان است، در کتب درسی وجود دارد یا به معلمان گفته شده که این گونه عنوان کنند یا موضوع دیگری در آن دخیل است؟ اگر اشکال و کم کاری از سوی وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته، با وی و زیردستانش به شدت برخورد کرده و به مجلس احضارش کنند و اگر مشکل از صداوسیما است که برای چندمین بار عسلویه را در آموزش ها و سوالات و برنامه های خود به عنوان بخشی از سایر نقاط کشور به جز بوشهر معرفی می کند، چون این عمل چندین بار تکرار شده است، با مسوولین مربوطه در رسانه ملی برخورد صورت پذیرد تا یک بار برای همیشه این مشکل حل شود.

در بین نمایندگان استان نیز شیخ موسی احمدی باتجربه که سابقه حضور در مجلس را در کارنامه دارد و هم اکنون وکالت مردم شهرستان عسلویه را عهده دار است، وظیفه سنگین تری برای پیگیری این موضوع دارد؛ زیرا علاوه بر تمام موارد موجود در این اشتباه یا عمد، توهینی است که به مردم خوب و شریف عسلویه شده است.

مردمی نجیب متشکل از شیعه و سنی، که تمام آلودگی، مصائب صنایع نفت و گاز و مشکلات را تحمل می کنند و دم نمی زنند تا چرخ اقتصاد کشور علی رغم نداشتن سودی برای آن ها، بچرخد. 

البته این موضوع و موارد این چنینی را از زوایای متفاوتی می توان بررسی کرد که بعضی ممکن است تخصصی نیز باشد و در این یاداشت نمی گنجد.

درست است که مردم استان بوشهر از وجود منابع غنی و فراوان گاز و پتروشیمی و... تا به حال عایدی که نداشته اند هیچ، دچار بیماری هایی نیز شده اند، اما با این امید که روزی نمایندگان مردم در همه مجالس و شوراها و همچنین مسوولین قوای مجریه و قضاییه در استان بوشهر با مردم همگام و هم راستا خواهند شد و حق اهالی استان بوشهر را از این صنایع خواهند گرفت، باید کماکان با تمام توان عسلویه را برای استان بوشهر حفظ کنیم.

نظرات بینندگان
علی
|
-
|
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۹
برای نماینده چه فرقی میکنه عسلویه رو  جزو کدوم استان معرفی کنن. همین که 4سال پول مفت ملت بره تو جیبشون و برای تا اخر عمرشون ذخیره کنن بستشونه

اصلا بهشون بگن شما نماینده استان بوشهر نیستین نماینده استان گلستان هستین فرقی نداره براشون مهم حقوقی هست که براشون واریز میشه تا ........ باشه 
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۰
دیگه کلمه تاَسف هم اینجا بکارنمیاد و خیلی کم وکوچیکه 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر