سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
فکرشهر: اقتصاد نیوز می‌نویسد: کارمندانی که به هر دلیلی نمی‌توانند از پس مشکلات زندگی با حقوق کارمندی برآیند، با فیش حقوقی کسب‌وکار جنبی برای خودشان به راه انداخته‌اند.به گزارش فکرشهر، در ادامه گزارش این سایت اقتصادی می‌خوانید:- ضامن برای وام می‌خوام .- چه بانکی؟-بانک کشاورزی.-مبلغ وام چقدره؟-25 میلیون تومان .- ضامن کارمند رسمی با فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق داریم. 1.5 برابر از مبلغ وام را باید سفته بدهید و 10 درصد از میزان وام را هم ما بر می‌داریم.
کد خبر: ۷۸۹۰
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۶

فکرشهر: اقتصاد نیوز می‌نویسد: کارمندانی که به هر دلیلی نمی‌توانند از پس مشکلات زندگی با حقوق کارمندی برآیند، با فیش حقوقی کسب‌وکار جنبی برای خودشان به راه انداخته‌اند.

به گزارش فکرشهر، در ادامه گزارش این سایت اقتصادی می‌خوانید:

- ضامن برای وام می‌خوام .

- چه بانکی؟

-بانک کشاورزی.

-مبلغ وام چقدره؟

-25 میلیون تومان .

- ضامن کارمند رسمی با فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق داریم. 1.5 برابر از مبلغ وام را باید سفته بدهید و 10 درصد از میزان وام را هم ما بر می‌داریم.

فروش ضامن وام‌های بانکی این روزها حال و هوای خاصی دارد. کارمندانی که به هر دلیلی نمی‌توانند از پس مشکلات زندگی با حقوق کارمندی برآیند، با فیش حقوقی کسب‌وکار جنبی برای خودشان به راه انداخته‌اند.

تماس با شرکت‌های مختلفی که در روزنامه یا سایت‌های اینترنتی آگهی داده‌اند، نشان می‌دهد عرف بازار فروش ضامن، 10 درصد از مبلغ وام در ازای دریافت سفته به میزان 1.5 برابر وام است.

البته به نظر می‌رسد این بازار تبدیل به بازاری رقابتی شده و سفته به‌اندازه مبلغ وام و حق‌الزحمه‌های کمتر از 10 درصد هم در بازار پیدا می‌شود.

موضوع قابل توجه این بازار این است که کاسبان فروش ضامن خیلی بلندپروازانه عمل نمی‌کنند. اکثر افرادی که ضامن می‌فروشند، مایلند سقف وام کمتر از 20 میلیون تومان باشد و مبالغ بالا ، لکنت زبان به همراه می‌آورد.

از سوی دیگر آگهی‌های فروش ضامن در برخی روزنامه‌ها، ظاهرا توسط شرکت‌های رسمی ثبت شده پشتیبانی می‌شوند و به عنوان کسب‌و کاری متعارف جا افتاده است.

به گزارش «اقتصادنیوز»، کارمندی هم که بخواهد برای این شرکت‌ها کار کند و به عبارتی ضامن شود، باید اصل فیش حقوقی و گواهی کارگزینی را در شرکت مربوطه بگذارد. این کارمند در صورتی که ضامن وامی شود، چهار درصد از میزان وام را دریافت می‌کند و تمامی سفته‌ها در اختیار شرکت می‌ماند.

البته باز هم رقابت در بازار، باعث شده که برخی شرکت‌ها تا سقف پنج درصد هم برای ضامن در نظر بگیرند. ضامنی که فیش حقوقی و حکم کارگزینی‌اش در اختیار شرکت است و سفته‌هایی که 1.5 برابر مبلغ وام است، را اگر خیلی منصفانه دیده باشد، از دور دیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر