جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: به منظور برطرف کردن برخی دغدغه های زیست محیطی در این منطقه طرح جمع آوری محل های دپوی روباز گوگرد با اتمام ساخت انبار مکانیزه درمجتمع بندری پارس آغاز شد.به گزارش فکرشهر، مهدی یوسفی در نشست تخصصی راه اندازی نخستین انبار مکانیزه گوگرد در عسلویه افزود: این انبارمکانیزه صادراتی با هدف کمک به حل بخشی از دغدغه های زیست محیطی و اسان سازی شرایط تسریع درعملیات صادرات گوگرد درآینده ای نزدیک به بهره برداری رسمی خواهد رسید. 
کد خبر: ۷۸۹۵
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۰

فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: به منظور برطرف کردن برخی دغدغه های زیست محیطی در این منطقه طرح جمع آوری محل های دپوی روباز گوگرد با اتمام ساخت انبار مکانیزه درمجتمع بندری پارس آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، مهدی یوسفی در نشست تخصصی راه اندازی نخستین انبار مکانیزه گوگرد در عسلویه افزود: این انبارمکانیزه صادراتی با هدف کمک به حل بخشی از دغدغه های زیست محیطی و اسان سازی شرایط تسریع درعملیات صادرات گوگرد درآینده ای نزدیک به بهره برداری رسمی خواهد رسید. 

وی اضافه کرد: شروع بکار این انبار می تواند علاوه بر صرفه جویی های متعدد درکاهش زمان و هزینه های جابه جایی گوگرد نیز نقش آفرین باشد.

یوسفی ادامه داد: با آغاز بکار این انبار و بهره برداری از آن صادرات گوگرد به روش مکانیزه دنبال خواهد شد.

وی یادآورشد: حذف و کاهش آلایندگی ها در منطقه پارس جنوبی از اولویت های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است که در این ارتباط دستور العمل وزیر نفت صادر و مقرر شده است با مسوولیت سازمان منطقه ویژه پارس و تشکیل کارگروه به صورت هدفمند و با برنامه زمان بندی طرح جامع زیست محیطی به اجرا در آید.

وی افزود: براین اساس همه شرکتهای مستقر درمنطقه در دو هفته کاری برنامه های اجرایی درون واحدی خود را برای کاهش آلایندگی در حوزه های مختلف آب، هوا و خاک به کارگروه ارجاع دهند تا مورد تصویب و پایش قرار گیرد.

پس از این نشست تخصصی که مدیران مرتبط در شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس و پیمانکار طرح نیز حضور داشتند، عملیات انبارش گوگرد در فضای مسقف انبارمکانیزه به منظور آمادگی راه اندازی رسمی آن آغاز شد.

از سالهای گذشته تاکنون گوگرد تولیدی واحدهای مختلف پالایشگاهی پارس جنوبی در انبار روباز شمال مجتمع جنب اتوبان مسیر بوشهر- بندرعباس نگهداری می شده است. 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر