جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۹۶۵
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

فکرشهر: معاون نظارت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: صاحبان حقیقی و حقوقی انبارها و سردخانه‌های ۵۱ قلم از ۱۳ گروه کالایی از ۲۵ آبان ماه نسبت به ثبت موجودی خود در سامانه جامع انبارها اقدام کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رضا جمالی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از تاریخ پانزدهم آبان ماه اعلام موجودی انبارها و مراکز نگهداری کالا به صورت دستی امکان پذیر نیست و اعلام موجودی خارج از سامانه جامع انبارها فاقد اعتبار است.

وی افزود: ۵۱ قلم کالا از ۱۳ گروه کالایی مشمول الزام ثبت در این سامانه است که مواد پروتئینی شامل گوشت، مرغ و تخم مرغ، حبوبات، غلات، آهن آلات، سیمان، کاغذ، رب گوجه، ماکارونی، روغن، نهاده‌های دامی، لاستیک سبک و سنگین، شکر و قند از این دسته‌اند.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: در صورت مواجهه تیم‌های نظارتی با انبار و کالای ثبت نشده در این سامانه براساس قوانین و آئین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شیوه نامه تشدید مبارزه با اختفا، احتکار و امتناع از عرضه با واحد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

جمالی ادامه داد: هر شخص حقیقی و حقوقی فعال دارای انبار کالا مکلف به ثبت اطلاعات خود در این سامانه است و در غیر اینصورت فعالیت‌های وی قانونی نخواهد بود زیرا فعالیت انبارها بدون وارد کردن اطلاعات در این سامانه و شناسایی هر کالایی خارج از این شبکه، قاچاق، احتکار، گرانفروشی و توزیع نامناسب تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: سامانه جامع انبارها به منظور شناسنامه دار کردن همه انبارها و مراکز نگهداری کالا در استان بوشهر با هدف شناسایی کالاهای قاچاق و شفاف سازی فرایند توزیع راه‌اندازی شده‌است و تاکنون هفت هزار و ۴۰۰ انبار در استان به ثبت رسیده‌است.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآورشد: مالکان انبارها و سردخانه‌ها برای ثبت کلاهای مشمول خود در سامانه به آدرس https://www.nwms.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر