جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۱۷۱
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: سهم این شهرها در قالب طرح اقدام ملی مسکن ۲۰۰ هزار واحد است که از این میزان تاکنون ساخت ۱۱۹ هزار واحد عملیاتی شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، یدالله رحمانی روز پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه‌های شهر جدید عالیشهر بوشهر افزود: بخشی از کار نام‌نویسی متقاضیان است که به صورت سراسری در سامانه اقدام به ثبت نام کردند که پس از احراز هویت و تایید متقاضی، ‌آورده ۴۰۰ میلیون ریالی آنها دریافت و کار وارد فاز عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: یک میلیارد ریال اعتبار پروژه نیز با پرداخت تسهیلات و مابقی نیز توسط متقاضی تامین می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: بخشی از کار نیز به صورت مشارکتی و توسط سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد که تامین زمین آن توسط شرکت عمران شهرهای جدید انجام و بخشی دیگر در قالب تفاهم‌نامه‌های وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه‌ها مانند دفاع، آموزش و پرورش، تعاون اجرایی می‌شود.

رحمانی ادامه داد: علاوه بر ۱۱۹ هزار واحد عملیاتی شده بزودی طبق برنامه‌ریزی سایر واحدها تا سقف ۲۰۰ واحد وارد فاز عملیاتی شود.

وی گفت: بخشی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن امسال به نتیجه ‌می‌رسد و پیش بینی شده این طرح تا پایان کار دولت به نتیجه قابل قبولی برسد.

رحمانی در ارتباط با ساخنمان مرکز خدمات جامع سلامت شهر جدید عالی‌شهر اظهار داشت: این مرکز با تلاش‌های صورت گرفته اکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد و پیش بینی شده عملیات ساختمانی آن تا پایان سال به اتمام برسد.

وی ادامه داد: مرکز خدمات جامعه سلامت عالی‌شهر در سه هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا احداث که برآورد اعتباری آن نیز ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده‌است.

رحمانی گفت: اعتبار اجرای پروژه از سوی شرکت عمران شهرهای جدید، وزارت بهداشت و درمان تامین می‌شود که سهم شرکت عمران شهرهای جدید به طور کامل جذب و به پروژه تزریق شده‌است.

وی بیان کرد: امیدواریم با کمک مسئولان استان بوشهر و وزارت بهداشت و درمان تا پایان سال عملیات ساختمانی این مرکز به اتمام برسد و تجهیز آن انجام شود.

رحمانی درباره فلسفه شکل‌گیری شهرهای جدید گفت: هدف اصلی شرکت عمران شهرهای جدید سیاست ساماندهی جمعیت سرریز کلان‌شهرها اسن که به طور جد دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌هایی مدنظر برای شهرهای جدید این است تا در کنار ساماندهی اسکان جمعیت و مسائل شهرسازی خدمات موردنیاز مردم نیز فراهم شود.

رحمانی اضافه کرد: قانون‌گذار این تکلیف را برعهده دستگاه‌های اجرایی گذاشته ولی با توجه به محدودیت منابع دستگاه‌های اجرایی سعی شده تا خدمات موردنیاز شهرهای جدید از جمله خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و ورزشی نیز تامین شود.

وی عنوان کرد: حتی مسائل ساخت و ساز  کلانتری‌های به عنوان تامین کننده امنیت شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای جدید اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر گفت: پروژه‌های عمرانی این شرکت با روند خوبی در دست اجرا است که کانون پرورش فکری به عنوان یکی از این پروژه‌ها آماده افتتاح است.

علی مقاتلی افزود: سهم شهر جدید عالیشهر از طرح اقدام ملی مسکن ۲هزار واحد است که تاکنون ۱۸۰ واحد آن عملیاتی شده‌است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود متقاضیان با پرداخت بموقع سهم خود روند اجرای شتابان واحدهای طرح اقدام ملی در عالیشهر را فراهم کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر