جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: با توجه به اینکه دوره سنی هشت تا 12 سال مهمترین دوره بروز خلاقیت است، به منظور ایجاد زمینه شکوفایی و بروز خلاقیت این رده سنی پارک علم و فناوری کودک و نوجوان در این استان راه اندازی می شود.به گزارش فکرشهر، حبیب رستمی روز دوشنبه در نشست با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری دربوشهر افزود: اجرای این طرح برای تربیت نیروی انسانی توانمند و خلاق ضروری و سرمایه گذاری برای سالهای آینده است.
کد خبر: ۸۰۳۳
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: با توجه به اینکه دوره سنی هشت تا 12 سال مهمترین دوره بروز خلاقیت است، به منظور ایجاد زمینه شکوفایی و بروز خلاقیت این رده سنی پارک علم و فناوری کودک و نوجوان در این استان راه اندازی می شود.

به گزارش فکرشهر، حبیب رستمی روز دوشنبه در نشست با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری دربوشهر افزود: اجرای این طرح برای تربیت نیروی انسانی توانمند و خلاق ضروری و سرمایه گذاری برای سالهای آینده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدوارم این اعتبار بزودی از محل اعتبارات استانی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری تخصیص یابد.

رستمی اظهارکرد: دسترسی شرکت های دانش بنیان استان بوشهر به کشور محدود است و به همین دلیل برای ارایه محصولات خود در سطح ملی نیاز به دفتر در تهران دارند.

وی بیان کرد: فروش محصولات در بازارهای ملی از استان بوشهر غیر ممکن و نیاز است که دراین زمینه راهکاری اندیشیده شود.

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: از سال 90 پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر کمک مالی از مرکز دریافت نکرده، ضمن اینکه صندوق پژوهش و نوآوری نیز در استان بوشهر راه اندازی نشده است.

رستمی بیان کرد: هم اکنون اعتبار مورد نیاز پارک علم و فناوری بوشهر از طریق استان فارس به نام بوشهر پرداخت می شود که انتظار داریم مجوز راه اندازی صندوق پژوهش و نوآوری در استان بوشهر صادر شود.

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: موضوع امتیازات شرکت های دانش بنیان بوشهر نیز از طریق کارگزاری ارزیابی استان فارس انجام می شود و این مشکل هم باید با فعال شدن کارگزاری ارزیابی در بوشهر حل شود.

وی یادآورشد: 70درصد شرکتهای دانش بنیان استان بوشهر مخابراتی، الکترونیکی و کامپیوتری هستند اما آزمایشگاه فناوری و پژوهشی نداریم.

رستمی اظهارکرد: پارک علم و فناوری استان بوشهر 80 شرکت دانش بنیان ثبت شده عضو دارد که از این تعداد 40 شرکت فعال هستند و از این شرکتهای فعال تنها 18 شرکت در سامانه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ثبت شده اند.

به نوشته ی ایرنا، در این نشست مصوب شد که شش میلیارد ریال تسهیلات از سوی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری به 80 شرکت دانش بنیان استان بوشهر تخصیص یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر