پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۳۴۷
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر مشارکت و همراهی همگانی در کاهش شیوع کرونا در استان گفت: میزان رعایت پروتکل بهداشتی در استان بوشهر بین ۸۵ تا ۹۵ درصد است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند یکشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهترین راهکار عبور از شیوع گسترده کرونا همراهی و مشارکت همگانی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌ها زمینه‌ساز کاهش ابتلاء، بستری و مرگ و میرهای ناشی از کرونا می‌شود، افزود: در پاییز امسال با رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم شاهد کاهش موارد کرونا در استان بوشهر هستیم.

استاندار بوشهر خواستار پرهیز مردم از برگزاری جشن‌های یلدایی شد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت ۵۱ درصد مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است که باید از حضور در این برنامه‌ها پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه آمار بیماران کرونایی در استان رو به کاهش است اضافه کرد: با این شرایط میزان بیماران بستری در بخش‌های کرونایی استان بوشهر به کمتر از ۳۰ درصد فصل تابستان رسیده است.

گراوند اجرای طرح شهید سلیمانی را مهار و کنترل بیماری کرونا مهم دانست و ادامه داد: طرح شهید سلیمانی در سه قالب حوزه مراقبتی، حمایتی و نظارتی اجرا می‌شود که باید نظارت دقیقی بر آن انجام شود.

وی با تاکید بر استفاده از مهمان‌سراهای ادارات برای قرنطینه بیماران، اضافه کرد: بیمارانی کرونایی که شناسایی می‌شود با هماهنگی‌های لازم قرنطینه و مورد حمایت مالی و معیشتی قرار می‌گیرند.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم برخورد جدی با افراد و صنوفی که مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند گفت: میزان رعایت پروتکل بهداشتی در استان بوشهر بین ۸۵ تا  ۹۵ درصد است.

وی بیان کرد: استان بوشهر چهار شهرستان در وضعیت نارنجی، شش شهرستان در وضعیت زرد دارد و هیچ شهرستانی وضعیت قرمز ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر