چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۹۵۴
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

فکرشهر: اصولا دعا در همه اوقات خوب و مناسب و مطلوب است و برخی اوقات برای دعا کردن مناسب‌تر است و تاثیر دعا در آن زمان‌ها و مناسبت‌ها عمیق‌تر است.

به گزارش فکرشهر از صدا و سيما، مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان در باره دعای کمیل می‌گوید: این دعا در شب‌های جمعه و شب نیمه شعبان خوانده می‌شود و برای کفایت از شر دشمنان و گشوده شدن در رزق وروزی و آمرزش گناهان مفید است.

در عین حال خواندن این دعا و بهره‌مند شدن از مضمون و محتوای انسان ساز و هدایتگر آن در هر زمانی که حال دعا وجود داشته باشد مناسب و بی اشکال است، ولی در دو وقت یاد شده این زمینه فراهم‌تر است نه این که خواندن آن تنها به این دو وقت اختصاص داشته باشد و دراوقات دیگر قابل خواندن نباشد.

اصولا دعا در همه اوقات خوب و مناسب و مطلوب است و برخی اوقات برای دعا کردن مناسبتر است و تاثیر دعا در آن زمان‌ها و مناسبت‌ها عمیق‌تر است مانند برخی مکان‌ها که احتمال استجابت دعا در آن‌ها بیشتر است و در عین حال خواندن آن‌ها در زمان‌های دیگر بی اشکال و مفید است.

به عنوان مثال در مورد برخی دعا‌های ماه رجب و یا دعای معروف شعبانیه که در اعمال ماه رجب و شعبان وارد شده خود شیخ عباس قمی -ره - می‌گوید خواند ن آن‌ها در اوقات دیگر نیز غنیمت است.

البته باید توجه داشت که برخی دعا‌ها مخصوص برخی زمان‌ها و یا مکان‌های خاص مثلا حرم‌های مطهر و یا ماه رمضان است و روشن است که خواندن آن‌ها در زمان‌ها و مکان‌های دیگر مناسب نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر