چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فراخوان ملی پرسش مهر 15 در باره مساله آب، نگهداری و استفاده بهینه از منابع آب فرصتی برای فرهنگسازی مصرف بهینه این مایع حیاتی است.به گزارش فکرشهر، سیروس فتحی روز یکشنبه درنشست ستاد اجرایی پرسش مهر 15 افزود: در فراخوان ملی پرسش مهر 15، مساله آب و نگهداری و استفاده بهینه از منابع آب از سوی رییس جمهوری به عنوان یک دغدغه مهم و اساسی در کشور مطرح شده است.
کد خبر: ۸۱۷۰
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فراخوان ملی پرسش مهر 15 در باره مساله آب، نگهداری و استفاده بهینه از منابع آب فرصتی برای فرهنگسازی مصرف بهینه این مایع حیاتی است.

به گزارش فکرشهر، سیروس فتحی روز یکشنبه درنشست ستاد اجرایی پرسش مهر 15 افزود: در فراخوان ملی پرسش مهر 15، مساله آب و نگهداری و استفاده بهینه از منابع آب از سوی رییس جمهوری به عنوان یک دغدغه مهم و اساسی در کشور مطرح شده است.

وی اظهارکرد: بحران کمبود آب در کشور بسیار جدی است و طبق گزارش کارشناسان شرکت آب و فاضلاب، سرانه مصرف آب در استان بوشهر بیش از دو برابر سرانه کشور و نزدیک به سه برابر نرم جهانی است.

فتحی با انتقاد از مشترک بودن آب شرب و مصرفی در استان بوشهر خواستار توجه جدی به فرهنگسازی در سطح اقشار مختلف برای بهینه سازی مصرف آب شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: وجود 180 هزار دانش آموز، 15هزار فرهنگی و یکهزار و 200 دانشجو معلم بهترین مخاطبان و سفیران برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی بویژه در بحث آب است.

وی بیان کرد: دستگاه های مرتبط مانند شرکت آب منطقه ای، آبفا و آبفار، محیط زیست، جهاد کشاورزی و شهرداری می توانند از پرسش مهر 15 به عنوان یک فرصت برای پیشبرد اهداف سازمانی خود در کاهش سرانه مصرف آب و حفظ ذخایر آبی کشور استفاده کنند.

فتحی خواستار مشارکت معاونت های ابتدایی و متوسطه دراین فراخوان و ایجاد شور و نشاط در مدارس شد و گفت: در بازدید کارشناسان اداره کل از مدارس، روند اجرایی این فراخوان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی افزود: روز 26 آذر درهمه مدارس استان اتفاق ویژه ای در زمینه پرسش مهر رخ می دهد و با حضور کارشناسان مرتبط با موضوع آب در مدارس و توزیع بروشورها و اطلاع رسانی گسترده در این زمینه، همایش های مدرسه ای درباره موضوع پرسش مهر 15 برگزار می شود.

به نوشته ی ایرنا، مخاطبان طرح پرسش مهر 15 تمامی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی، فرهنگیان و دانشجو معلمان هستند و تا 15 دی ماه فرصت دارند آثار خود را در رشته های طراحی پوستر، نقاشی، کاریکاتور، عکس، مقاله پژوهشی، شعر، داستان کوتاه، فیلم کوتاه(مستند، داستانی و پویانمایی) وبلاگ، سرود همگانی و نمایشنامه نویسی به مدارس محل تحصیل و اداره های آموزش و پرورش تحویل دهند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر