جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۷۲۰
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: امام جمعه دیر با گرامیداشت سالگرد قیام ۱۹ دیماه مردم و روحانیت قم در مقابل اهانت به ساحت حضرت امام (ره)، افزود: در این روز مسیر تاریخ عوض و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، اظهار داشت: اگر در مسائل دینی، معنوی و علمی افراد برتر را الگوی خود قرار داده و به آنها اقتدا کنیم و از دیگر سو در مسائل دنیوی و مادی به پایین دست تر از خود نگاه کنیم به مقام صابرین و شاکرین می رسیم.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به لزوم الگو گرفتن از شهید سلیمانی و ادامه مکتب او، افزود: ایشان در بعد معنویت، اخلاص و جهاد فی سبیل الله از ما جلوتر بوده است و باید الگوی ما قرار گیرد.

وی با گرامیداشت یاد آیت الله مصباح یزدی، گفت: این شخصیت عمر خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب و دفاع از ولایت کرد و در این راستا زخم زبان‌ها تحمل کرد و سرانجام پس از عمری جهاد چشم از جهان فروبست.

وی با قدردانی از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها و همراهان شهیدش، یادآور شد: با توجه به وضعیت کرونایی در کشور مراسم‌ها برای این شهید برگزار شد اما نتوانستیم حق این سردار بزرگ را ادا کنیم ولی در کشورهای منطقه اجتماعات بزرگی برگزار شد و سنگ تمام گذاشتند.

خطیب جمعه دیر با اشاره به صدور حکم بازداشت ترامپ از سوی دادگاه کشور عراق، عنوان کرد: امیدواریم این ظالم و جنایتکار روزی به سزای اعمال خود برسد.

حسینی با بیان اینکه در کشور ما گاهی اوقات بحث برجام همیشه برای ما مشکل ساز است، عنوان کرد: مسائل را نباید با هم قاطی کرد، جنایتی که آمریکایی‌ها قبل و بعد از انقلاب تا امروز مرتکب شدند مگر با تعهد به برجام حل خواهد شد و ملت ایران و ملت‌های منطقه از خون سردار سلیمانی خواهند گذشت؟

وی اضافه کرد: مسئله را این قدر کوچک کردن و پایین آوردن در حد اینکه بچه‌ای شیشه‌ای شکسته و حالا دست کشیده آن هم در سالگرد سردار بزرگ ما آدم بیاید این گونه حرف بزند واقعاً من تعجب می‌کنم.

امام جمعه دیر ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها تحریم‌ها را برداشتند نشان می‌داد که بازگشتشان به برجام هم با صداقت هست اما بدون برداشتن تحریم، اروپایی‌ها چه کردند که آمریکا بکند.

وی ابراز کرد: این آدم‌های پر رو و یاوه گو به هیچیک از تعهداتشان بعد از خروج آمریکا از برجام عمل نکردند و اخیراً که بر اساس خود برجام بحث غنی سازی ۲۰ درصد ایران مطرح شده جار و جنجال راه انداخته‌اند که غلط می‌کنند.

حسینی بیان کرد: تا حالا یک طرفه ما عمل کردیم و شما حرف زدید اما اگر بنا است شما عمل نکنید چرا ما عمل کنیم.

وی گفت: حضور منطقه‌ای ایران برای دفاع از دوستان و دفاع و تقویت نیروهای مقاومت است و به کسی ربطی ندارد.

امام جمعه دیر اظهار کرد: ایران اسلامی در جهت دفاع از تأمین امنیت ملت حرکت می‌کند و این قدرت بازدارندگی است و خلاف قوانین بین الملل نیست.

وی با اشاره به بزرگترین رزمایش پهبادی غرب آسیا در ایران، افزود: ایران اسلامی با ایمان و روحیه خودباوری جوانانش در تولید و ساخت سلاح‌های مورد نیازش مستقل است.

حسینی پیام این رزمایش به نیروهای مسلمان را خودباوری و توانستن آنها برشمرد و عنوان کرد: اگر این گونه شد دشمن امنیت نخواهد داشت.

وی خطاب به دشمنان و آمریکای جهان خوار گفت: امروز نیروهای مسلح ما از آمادگی صد درصد برخوردارند و کوچک‌ترین حرکت احمقانه شما را سرکوب خواهند کرد و درسی فراموش نشدنی به آنها خواهند داد.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه تست اولین واکسن کرونا تولید ایران مایه مباهات است، تصریح کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است.

وی در رابطه با اوضاع این روزهای آمریکا، خاطرنشان کرد: جهانیان پی بردند که نظام آمریکا رو به افول است حالا اینکه بگوییم این خاصیت ترامپ است و بقیه وضعیت نظام آمریکا مشکل ندارد یک ساده اندیشی یا غرب زدگی است.

حسینی افزود: ساختار سیاسی نظام آمریکا همین است و امروز اگر ترامپ هم کنار برود و دوره‌اش تمام شود یا استیضاحش بکنند، اینها از شر ترامپیسم و تفکر ترامپی در امان نخواهند بود.

وی یادآور شد: ۷۰ و چند میلیون طرفدار ترامپ هستند و بایدن تا آخر باید با اینها درگیر بشود و روی خوش را نخواهند دید و چهره واقعی و بدون روتوش آمریکایی‌ها به جهانیان نشان داده شد.

امام جمعه دیر گفت: بهرحال آنچه اتفاق افتاد هم نظام لیبرال دموکراسی آمریکا را به چالش کشید و هم کشوری که ادعای ابرقدرتی می‌کند در داخل کشور خودش به چالش کشیده شد.

حسینی عنوان کرد: همانند پیش بینی امام (ره) مبنی بر فروپاشی شوروی، در آینده هم شاهد فروپاشی نظام جنایتکار آمریکا خواهیم بود.

امام جمعه دیر با گرامیداشت سالگرد قیام ۱۹ دیماه مردم و روحانیت قم در مقابل اهانت به ساحت حضرت امام (ره)، افزود: در این روز مسیر تاریخ عوض و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر