چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۸۱۰
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: برای ساخت ۲۳۸ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دو معلولی در استان علاوه بر تسهیلات کم‌بهره بانکی، یک و نیم میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حمید حیدی بریدی بیان کرد: در سال‌های اخیر مسکن خانوار دارای دو معلول در برنامه این نهاد قرار گرفته است که با مشارکت بنیاد مستضعفان، بهزیستی و بنیاد مسکن اجرا می‌شود.

وی از ساخت ۲۳۸ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دو معلولی استان بوشهر خبر داد و افزود: این واحد‌ها با زیربنای ۶۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری ۲۵٫۷ میلیارد تومان ساخته شده است.

حیدری بریدی با اشاره به پرداخت وام کم بهره به متقاضیان این واحد‌های مسکونی عنوان کرد: تاکنون ۱۷۳ واحد مسکونی از این تعداد تکمیل و به متقاضیان تحویل شده است که ۷۰ درصد واحد‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در این زمینه افزون بر پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی، ۱٫۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به صاحبان این خانه‌ها پرداخت شده است.

حیدری بریدی افزود: کمک‌های بلاعوض در حوزه روستایی برای هر واحد مسکونی ۱۸ میلیون و مناطق شهری تا ۳۶ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی به افزایش سقف تسهیلات بانکی این طرح‌ها اشاره کرد و ادامه داد: سقف تسهیلات بانکی در حوزه روستایی تا ۸۵ میلیون و حوزه شهری تا ۱۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

حیدری بیان کرد: علاوه بر ساخت مسکن ویژه خانواده‌های دو معلولی، ساخت ۲۵۳ خانه برای خانواده‌های تک معلولی زیر پوشش بهزیستی هم آغاز شده که ۲۰۸ خانه تکمیل و تحویل شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر