جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر خبر داد:
فکرشهر: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر از اعزام 212 دستگاه اتوبوس از استان بوشهر به مرزهای کشور بدین منظور نیز خبر داد و گفت: در همین راستا، 146 دستگاه اتوبوس به مرز مهران و ...
کد خبر: ۸۲۱۶
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸

فکرشهرمدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر گفت: امسال نیز مانند 26 آذر سال 62، ناوگان حمل و نقل کشور حماسه آفریده است.

به گزارش فکرشهر، حمیدرضا علم افزود: در 26 آذرماه سال 62 و در جریان جنگ تحمیلی، رانندگان به فرمان امام خمینی (ره) راهی بنادر کشور شدند و مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز مردم را بارگیری کرده و در انبارها تخلیه نمودند و حماسه ی بزرگی برای تامین مایحتاج مردمی در دوران جنگ تحمیلی رقم زدند و این روز، روز ملی حمل و نقل نام گرفت.

اعزام 212 اتوبوس استان بوشهر به مرزهای مهران و شلمچه

وی که به مناسبت سالروز ملی حمل و نقل و رانندگان در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با اشاره به حضور 20 میلیونی مردم در روز اربعین در کربلا، اظهار داشت: از ایران نیز بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر به کربلا رفتند که برای حمل و نقل و جابجایی آنان و به خصوص بازگشت زائرین از کربلا نقش به سزایی داشتند و یک حماسه محسوب می شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر از اعزام 212 دستگاه اتوبوس از استان بوشهر به مرزهای کشور بدین منظور نیز خبر داد و گفت: در همین راستا، 146 دستگاه اتوبوس به مرز مهران و 66 دستگاه اتوبوس نیز به مرز شلمچه اعزام کرده ایم که علاوه بر زائران هم استانی، به جابجایی زائران دیگر استان های کشور نیز کمک می کنند.

وی ادامه داد: این اقدام از 20 آذر آغاز شده و برنامه ی اصلی ما در این روزها، انتقال زوار از مرزها به درون کشور است.

کاهش 70 درصد تلفات جاده‌ای در محور بوشهر ـ برازجان

حمیدرضا علم در این نشست با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار سیستم های هوشمند جاده ای در کاهش تصادفات و تلفات نیز گفت: جاده ی بوشهر ـ برازجان تا سال گذشته بیش ترین تلفات جاده ای را داشت که امسال با نصب سیستم های هوشمند جاده ای میزان تلفات این محور  70 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر اضافه کرد: به زودی سیستم هوشمند را در محور دالکی هم نصب خواهیم کرد و تا دو ماه آینده نیز دوربین هوشمند در محور بوشهر به گناوه نصب می‌شود.

وی از کاهش 10 درصدی تلفات جاده ای استان بوشهر در 6 ماه نخست امسال نیز خبر داد و گفت: در زمینه نصب سیستم هوشمند جاده‌ای، استان بوشهر از استان‌های پیشرو است و امسال نیز 38 میلیارد ریال اعتبار برای نصب 38 دوربین در محورهای مواصلاتی استان از تهران دریافت کرده ایم.

علم اضافه کرد: ماهانه یک مانور امداد در جاده‌های استان برگزار می‌کنیم تا به نقاط ضعف و مشکلات محورها پی برده و بتوانیم برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان جاده‌ای بهتر و سریع تر عمل کنیم.

ظرفیت حمل و نقل استان برای جابجایی کالا

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر پیرامون حمل و نقل کالا در استان نیز اظهار داشت: امسال، بیش از 6 میلیون تن کالا در استان بوشهر جابجا کرده ایم که پس از راه اندازی همه ی فازهای پارس جنوبی، 25 میلیون تن به میزان حمل و نقل کالایی جاده ای ما افزوده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به توسعه تجاری و بندری استان، شهرک حمل و نقل استان بوشهر در پس کرانه بندر در 50 هکتار جانمایی شده است که احداث آن نقش مهمی در توسعه استان دارد.

علم به جابجایی محصولات کشاورزی استان از جمله حمل 600 هزار تن گوجه فرنگی استان به سایر نقاط کشور در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: حمل و نقل استان در کشور جایگاه ویژه ای دارد و برای آن ارزش خاصی قائل هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر از رتبه ی نخست کشوری استان بوشهر در آنلاین‌سازی بارنامه ناوگان باری نیز خبر داد و افزود: با ایجاد سیستم آنلاین ارتباطی با گمرک بوشهر، سرعت تخلیه و بارگیری کالا تسریع شده و حجم بارگیری نیز افزایش یافته و میزان تخلفات نیز کاهش می یابد.

ایجاد 35 مجتمع رفاهی در جاده های استان

حمیدرضا علم ابراز داشت: اکنون 9 مجتمع رفاهی بین راهی در استان داریم و فردا نیز یک مجمتع بین‌راهی مجهز را در بندر سیراف شهرستان عسلویه با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح می‌کنیم تا تعداد مجتمع‌های بین‌راهی استان به 10 مجتمع افزایش می یابد.

وی ادامه داد: جاده های ما ظرفیت تعداد بیشتری مجتمع را دارند و بر همین اساس، 10 مجتمع بین‌راهی دیگر استان در حال ساخت و 15 مجتمع دیگر نیز در حال طی کردن مراحل اداری می باشند.

علم از پیشرفت 70 درصدی مجتمع بین راهی بوشهر به شیراز نیز خبر داد و گفت: سازمان حمل و نقل برای ایجاد این مجتمع ها امتیازات خوبی می دهد و حتی رمپ های ورودی ان ها که مبلغی حدود 300 میلیون تومان می شود را نیز رایگان آسفالت می نماید.

وی تاکید کرد: ما بیش از 4000 کیلومتر جاده در استان بوشهر داریم و ایجاد مجتمع های رفاهی در مسیرهای روستایی نیز مورد نیاز می باشد.

طرح های ابتکاری سازمان حمل و نقل استان برای آموزش / آموزش موتورسواران در روستاها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر پیرامون طرح های ابتکاری این اداره برای کاهش تلفات جاده ای نیز گفت: طرح ابتکاری آموزشی و توزیع رایگان کلاه ایمنی در 30 روستای استان با همکاری پلیس در حال انجام است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ها، سال گذشته کاهش 38 درصدی تلفات موتورسیکلت کشور را داشته ایم و به رتبه نخست کشوری نیز دست یافته ایم.

این مسئول اضافه کرد: ماهانه دو روز در روستاهای استان آموزش لازم در این زمینه را ارائه می‌دهیم و تلاش داریم این طرح در کل روستاهای استان انجام شود.

اجرای طرح ابتکاری مدرسه ایمن در استان

وی طرح ابتکاری دیگر این سازمان در استان بوشهر را نیز اجرای طرح مدرسه ی ایمن عنوان کرد و افزود: مدرسه ای را به عنوان محل اجرای طرح انتخاب کرده و تلاش داریم با آموزش ترافیکی لازم به دانش آموزان، فرهنگ عبور و مرور را ایجاد و نهادینه کرده و  کاهش تصادفات و تلفات جاده ای را شاهد باشیم.

علم افزود: با اجرای این طرح، هر دانش آموز در واقع نماینده ی ما در خانواده و جامعه و منطقه ی خود خواهد بود و در حوزه ی ایمنی و کاهش تلفات جاده ای تاثیر گذار خواهد بود.

ایجاد پل های عابر پیاده ی جدید در جاده های استان

وی از ایجاد چند پل عابر پیاده در جاده های استان نیز خبر داد و گفت: با اعتبار نزدیک به 300 میلیون تومان، پل عابر پیاده در سه راهی کنگان ـ دیر ـ جم احداث کردیم و روبروی دانشکده ی فنی امام خمینی (ره) که در اتوبان بوشهر ـ برازجان است و در آبدان نیز به زودی پل عابر پیاده نصب خواهیم کرد تا میزان تلفات به حداقل کاهش یابد.

وی پیرامون ترمینال مینی بوس های بوشهر نیز گفت: ساخت پایانه ها به عهده ی شهرداری است با این وجود، ما با فرمانداری بوشهر، معاونت فنی استانداری و شهردار بوشهر رایزنی های لازم را انجام داده و چدین محل نیز بدین منظور انتخاب کرده ایم و در حال بررسی اوضاع و انتخاب مکان مناسب م باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر