جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس شوراهای حل اختلاف استان بوشهر گفت: از مجموع 620 هزار پرونده وارده به این شوراها از بدو تاسیس تاکنون 615 هزار فقره مختومه شده است که از این شمار نیز 211 هزار پرونده منجر به صلح و سازش شده اند.به گزارش فکرشهر، شهرام برامکی روز سه شنبه درنشست منتخبان شوراهای حل اختلاف استان بوشهر با نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد موفق شوراهای حل اختلاف این استان باعث شده تا چندین سال پیوسته رتبه نخست کشور در زمینه صلح و سازش به بوشهر تعلق گیرد.
کد خبر: ۸۲۴۷
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۸

فکرشهر: رییس شوراهای حل اختلاف استان بوشهر گفت: از مجموع 620 هزار پرونده وارده به این شوراها از بدو تاسیس تاکنون 615 هزار فقره مختومه شده است که از این شمار نیز 211 هزار پرونده منجر به صلح و سازش شده اند.
به گزارش فکرشهر، شهرام برامکی روز سه شنبه درنشست منتخبان شوراهای حل اختلاف استان بوشهر با نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد موفق شوراهای حل اختلاف این استان باعث شده تا چندین سال پیوسته رتبه نخست کشور در زمینه صلح و سازش به بوشهر تعلق گیرد.

وی اضافه کرد: به دلیل ظرفیت بالا و عملکرد خوب شوراهای حل اختلاف استان بوشهر از دو سال پیش افزون بر رسیدگی به پرونده هایی که درصلاحیت عمومی این شوراهاست برای کاهش بار دستگاه قضایی برخی از پرونده های مربوط به هشت سال قبل موجود در محاکم قضایی نیز از طریق شوراهای حل اختلاف مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون رییس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: این امر باعث شده تا بسیاری از پرونده های مالی و پرونده های نزاع های دسته جمعی، طایفه ای و خانوادگی نیز از طریق شوراهای حل اختلاف دراستان بوشهر با صلح و سازش مختومه شوند.

برامکی گفت: هم اینک شش پرونده قتل مربوط به سال های قبل در استان بوشهر نیز توسط شوراهای حل اختلاف در حال پیگیری است که با روند مطلوب موجود پیش بینی می شود تا آخر امسال یا اوایل سال آینده به صلح و سازش منجر شود.

وی افزود: پرونده هایی که از طریق محاکم قضایی در دادگستری رسیدگی می شوند برای یک پرونده در برخی اوقات 20 پرونده مرتبط تشکیل می شود که این امر بار سنگینی بر دوش دستگاه قضا و طولانی شدن مدت زمان رسیدگی به پروند ها می شود.

برامکی اظهارداشت: هم اینک قانون افزایش اختیارات شوراهای حل اختلاف در مجلس شورای اسلامی در حال طرح شدن است که موافقت نمایندگان به آن زمینه افزایش صلح و سازش در جامعه را فراهم خواهد کرد. 

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر