چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی/ در پاسخ به فکرشهر پیرامون نبود سمن های شهرستان ها در انتخابات بیان شد:
فکرشهر: از آنجایی که سازمان های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید مورد توجه ی خاصی قرار گرفته اند و برنامه ریزی ویژه ای نیز برای آنان در نظر گرفته شده، نبود نماینده ای از سمن های کل استان در...
کد خبر: ۸۲۵۰
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: هفته ی گذشته نشست آسیب شناسی سازمان های مردم نهاد دشتستان با حضور فرماندار شهرستان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری برگزار شد و یکی از مهم ترین مسائلی که در این نشست مطرح شد، عدم حضور سمن های دشتستان در انتخابات تعیین نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر در دی ماه بود.

به گزارش فکرشهر، در این انتخابات که قرار است سه شنبه، 9 دی ماه برگزار شود، هیچ یک از سمن های دشتستان به دلیل نداشتن مجوز یا عدم تمدید مجوز در دولت قبل نمی توانند حضور داشته باشند و از آنجایی که این نمایندگان برای 2 سال انتخاب می شوند می توان گفت دشتستانی ها و احتمالا دیگر شهرستان هایی که با چنین وضعیتی مواجه اند نمی توانند در این نهاد نماینده ای داشته باشند.

از آنجایی که سازمان های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید مورد توجه ی خاصی قرار گرفته اند و برنامه ریزی ویژه ای نیز برای آنان در نظر گرفته شده، نبود نماینده ای از سمن های کل استان در انتخابات نمایندگان سمن های استان می تواند این برنامه ریزی ها را کمی دچار مشکل کند.

استاندار بوشهر، شامگاه امروز، سه شنبه، پیرامون این وضعیت در پاسخ به سوال فکرشهر برای امکان به تاخیر انداختن زمان برگزاری انتخابات، اظهار داشت: این انتخابات کشوری و تصمیمی ملیست ولی اگر سمن ها درخواست دهند و اکثریت بگویند که الآن زمان برگزاری انتخابات نیست، مساله را بدون فوت وقت پیگیری خواهم کرد.

مصطفی سالاری ادامه داد: البته لازم است که سمن ها با سرعت عمل در این زمینه اقدام کنند تا درخواست شان  فوری رسیدگی شود.

به نظر می رسد اکنون که استاندار بوشهر قول داده در صورت درخواست سمن ها، این مساله را بدون فوت وقت پیگیری نماید، نیاز است سازمان های مردم نهاد فاقد مجوز یا در انتظار مجوز نیز، درخواستی را تنظیم کرده و با جذب نظر مثبت دیگر سمن های استان، بدون فوت وقت، آن را به استاندار تقدیم نمایند تا به سرعت رسیدگی شده و حضور دیگر سمن های استان در این انتخابات نیز فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر