جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: حرکت دسته‌جات عزاداری استان بوشهر در روز شهادت حضرت محمد(ص) و امام رضا(ع) برگزار می‌شود.به گزارش فکرشهر، مردم استان بوشهر همواره در برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی پیشتاز بوده اند و امسال نیز همچون گذشته در دهه نخست محرم برنامه‌های پرشوری در نقاط مختلف استان برگزار شد و برای دهه آخر صفر نیز برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است.این روزها در نقاط مختلف استان بوشهر برنامه‌های عزداری و روضه خوانی به مناسبت دهه آخر صفر توسط هسئت های مذهبی رسمی و هیئت‌های خانگی برگزار می شود که با استقبال گسترده مردم روبرو است.
کد خبر: ۸۲۹۰
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: حرکت دسته‌جات عزاداری استان بوشهر در روز شهادت حضرت محمد(ص) و امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر، مردم استان بوشهر همواره در برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی پیشتاز بوده اند و امسال نیز همچون گذشته در دهه نخست محرم برنامه‌های پرشوری در نقاط مختلف استان برگزار شد و برای دهه آخر صفر نیز برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است.

این روزها در نقاط مختلف استان بوشهر برنامه‌های عزداری و روضه خوانی به مناسبت دهه آخر صفر توسط هسئت های مذهبی رسمی و هیئت‌های خانگی برگزار می شود که با استقبال گسترده مردم روبرو است.

ایجاد هماهنگی گسترده بین هیئت‌های مذهبی برای دهه آخر صفر

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت دهه آخر صفر در استان بوشهر در حال برگزاری است که برنامه‌ریزی مناسبی برای هماهنگی هیئت های مذهبی استان بوشهر صورت گرفته است.

نوشاد نوشادی به برخی از این برنامه‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برگزاری مراسمات روضه خوانی، سینه‌زنی، زنجیرزنی و همچنین برگزاری مراسمات تعزیه‌خوانی را در نقاط مختلف استان داریم.

وی در ادامه از برپائی ایستگاه‌های صلواتی در 500 نقطه استان بوشهر خبر داد و اذعان داشت: بیش از یک هزار و 200 هیئت مذهبی استان بوشهر در برگزاری برنامه‌های دهه آخر صفر مشارکت خواهند داشت.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر همچنین از حرکت دسته‌جات عزاداری استان بوشهر در این ایام خبر داد و تصریح کرد: پرهیز از خرافه‌گرایی و پرداختن به واقعیت‌ها از جمله مهمترین تاکیدات ما در برگزاری برنامه‌های عزاداری است.

اعلام مسیر حرکت دسته‌جات عزاداری بوشهر

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت شهادت حضرت محمد(ص) و حضرت امام رضا(ع) توسط شورای هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد.

سید ناصر فاطمی اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های حرکت دسته‌جات عزاداری از مهمترین برنامه‌ها در این ایام است که با مشارکت گسترده هیئت‌های مذهبی استان و شهرستان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز 28 صفر و به مناسبت شهادت حضرت محمد(ص)، حرکت دسته‌جات عزاداری شهر بوشهر همراه با سینه‌زنی و زنجیرزنی از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از مقابل مسجد توحید بوشهر آغاز می‌شود و تا مصلی ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر بیان داشت: همچنین به مناسبت شهادت امام رضا(ع) نیز حرکت دسته‌جات عزاداری شهر بوشهر همراه با سینه‌زنی و زنجیرزنی از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از مقابل مسجد توحید بوشهر آغاز می‌شود و تا مصلی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برگزاری زیارت از بعید حضرت محمد(ع) بین دو نماز توسط مداح اهل بیت غلامرضا ابراهیمی از دیگر برنامه‌های این دو روز است.

فاطمی اضافه کرد: از همه مردم دیندار استان بوشهر دعوت می‌کنیم تا حضوری گسترده و پرشور در این برنامه‌ها داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر