سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۹۰۱
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۹

فکرشهر: خطیبان نماز جمعه این هفته شهرهای استان بوشهر بر گرامیداشت دهه مبارک فجر و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، پشتیبانی ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی، تلاش مسئولان برای برطرف کردن مشکلات مردم و برچیده شدن صف‌های طولانی برای تهیه اقلام مورد نیاز و ضروری مردم تاکید کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، خطبه های نماز جمعه این هفته به شرح ذیل است:

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: با وجود همه مشکلات و تنگناها اما ملت ایران به نظام و انقلاب خود که ثمره خون هزاران شهید است پایبند و علاقمند هستند.

حجت الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه افزود: پیروزی، تداوم و عزت انقلاب اسلامی ایران در گرو حضور و پشتیبانی مردم این سرزمین است و بعد از ۴۰ سال مردم در برهه‌ها و حوادث مختلف حمایت خود را از این نظام ثابت کرده اند.

وی بیان کرد: ملت ایران، ملتی بصیر، آگاه و علاقمند به نظام جمهوری اسلامی هستند و در راستای استحکام و تداوم آن شهیدان زیادی تقدیم کرده‌اند و باید قدر آنان را دانست و مسئولان برای خدمت و کسب رضایت این ملت باید تلاش کنند.

جمالی اضافه کرد: ملت ایران، مردم قدر شناسی هستند و پای نظام، انقلاب و ولایت ایستاده اند و عبور این مردم از فتنه‌ها، گرفتاری‌ها و مشکلات همه به دلیل رابطه امام و امت است.

وی ادامه داد: برای ما قابل قبول نیست که مردم برای تهیه برخی لوازم و ملزومات زندگی خود به صف بایستند و می‌طلبد مسئولان برای برطرف کردن مشکلات مردم برنامه ریزی و اقدامی اصولی داشته باشند تا با مشکل روبرو نشوند.

 امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در ۴۰ سال گذشته ملت ایران آموخته اند که یگانه راه نجات و عزت این ملت و کشور تبعیت از ولایت فقیه است.

جمالی اضافه کرد: پشتیبانی از ولایت فقیه برای پیشگیری از بروز هرگونه آسیب به انقلاب مهمترین آموزه بنیانگذار انقلاب اسلامی به ملت ایران است و هرکسی بخواهد رابطه امام و امت را تضعیف، مخدوش و تحریف کند به طور قطع  در مسیر دشمن، حرکت کرده است.  

وی یادآور شد: ملت ایران در این ۴۰ سال دشمن خود را شناخته است و هیچ تفاوتی نمی‌کند در آمریکا کدام حزب سر کار باشد و اینکه عده ای بخواهند رنگ و لعاب بر چهره بزنند ماهیت مساله را تغییر نمی‌دهد.

جمالی گفت: بعد از ترور مظلومانه سردار دلها، رئیس جمهوری آمریکا اعلام می‌کند"ایشان مستحق این ترور بوده"، این همان اندیشه صهیونیستی است و این تغییر و جابه جایی‌ها ما را قریب نمی‌دهد.  

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه آنها سردار دلها را جنایت‌کار می‌نامند، افزود: ما یاد گرفتیم به دشمن خود اعتماد نکنیم و به داشته‌ها و ظرفیت‌های درونی و جوانان خود اعتماد کنیم چون آنها می توانند این بار را از زمین بردارند. 

جمالی اضافه کرد: دهه فجر یک جشن ملی و مردمی است و مردم در کنار مسئولانی که باید نقش آفرینی کنند شهر را آذین بندی و این مناسبت مهم را گرامی بدارند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم و جشن بزرگ دهه فجر باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود و با برنامه ریزی این مناسبت مهم گرامی داشته شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به گرامیداشت روز مادر گفت: امروز رویارویی اصلی دشمن پس از ۴۰ سال با کلمه مقدس مادر است و این مقام مقدس و خانواده نیاز به پشتیبانی و کمک دارد.

گناوه

 امام جمعه گناوه گفت: تبیین و روشنگری دستاوردهای چهار دهه نظام مقدس جمهوری اسلامی مهم‌ترین ابزار و راهکار در برابر دشمن است و باید موردتوجه آحاد جامعه و جبهه انقلابیون قرار گیرد.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: آگاه سازی مستدل و متقن بدون فتنه و دوری از جنجال، هیاهو و غرض ورزی از دیگر ابزارهای مهم در روشن‌گری، حفاظت، پاسداری از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب در مقابل دشمن است. 

وی اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی از ابتدا تاکنون در چند جبهه با دشمنان درگیر بوده و این روند همچنان تداوم دارد و همگان وظیفه دارند با ابزارهای لازم برابر آنان مقابله به مثل کنند.

امام جمعه گناوه گفت: با آغاز دولت جدید آمریکا، شاهد موضع گیری  رفتارهای خصمانه آنان بر علیه ملت هستیم و رویکرد رئیس جمهور جدید آمریکا در برابر ایران تفاوتی با ترامپ جنایتکار و تروریست ندارد.

رکنی حسینی تاکید کرد: موضع نظام جمهوری اسلامی در برابر دولت آمریکا  همان راهبرد رهبر معظم انقلاب است و آمریکا در این راستا باید تحریم‌ها را سریع برطرف و  به برجام بدون هیچ شرطی بازگردد.

برازجان 

امام جمعه برازجان گفت: دهه فجر مظهر شکوه، عظمت و فداکاری ملت ایران است.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: با به ثمر نشستن آن جهان به لرزه درآمد و نور امید در  دل مستضعفان عالم روشن کرد و پس از گذشت چهار دهه از عمر این شجره پرامید خوب است در این روزها به دستاوردهای آن پرداخته شود تا بیش از پیش قدردان آن بوده و در دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای آن کوشا باشیم.

وی حاکمیت اسلام بر پایه ولایت فقیه، اصل نه شرقی و نه غربی در سیاست خارجی، مبارزه با غول استعمارگر آمریکا، ارتقای مشارکت و آگاهی‌ مردم، بیداری نسل جوان، رشد نهضت روشنفکری، کسب استقلال، آزادی و رهایی از وابستگی به استکبار و پیشرفت‌های علمی را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد.

مصلح با اشاره به ۱۴ بهمن روز ملی فناوری فضایی گفت: فهرست دستاوردهای رونمایی شده از سال ۸۸ تاکنون شامل راکت کاوشگر، ماهواره‌های طلوع، سیمرغ، ظفر،رصد، فجر و نوید بوده است که همه اینها از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه برازجان گفت: شایسته و زیبنده این مردم نیست برای تهیه برخی از اقلام مورد نیاز ساعت‌ها صف بکشند.

کنگان

امام جمعه کنگان گفت:  وزارت آموزش و پرورش به مشکل معلمان حق التدریس این شهرستان رسیدگی و براساس عدل و انصاف عمل کند.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزان این شهر افزود: با همت و پیگیری مسئولان، باید دغدغه معلمان حق التدریس و خانواده های آنان برطرف و از تضییع حقوق آنان جلوگیری شود.

 وی با تاکید بر تبیین خدمات نظام کارآمد دینی اظهار کرد: بازخوانی حقایق انقلاب اسلامی و بیان ظلم‌های بی‌شمار رژیم ستم‌شاهی ضروری است.

امام جمعه کنگان  با انتقاد از کسانی که تلاش می‌کنند رژیم ستم‌شاهی را بزک و از روی غرض و مرض نظام دینی را تضعیف کنند عنوان کرد: امروز این وظیفه همگان است که حقایق جبهه انقلاب را بازگو کنند.

وی گفت: امروز بزرگترین افتخار جمهوری اسلامی و نظام دینی این است که در راس آن یک فقیه اسلام شناس، مرجع تقلید و نائب عام امام زمان (عج) وجود دارد و این مهم موجب تمایز حکومت ایران اسلامی با تمام حکومت‌ها در سراسر دنیا شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی با نگاه تعاملی و بدون پرداختن به حواشی فرصت سوز، طرح‌ها و لوایح همسو با پیشرفت و عدالت را تصویب و دولت هم در مقابل قانون گذاران تسلیم و تمکین کند.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: انقلاب اسلامی یک جریان و مکتب ۴۳ ساله نیست بلکه جریانی است که بیش از ۱۴۰۰ سال انبیاء و اوصیای الهی تلاش کردند که این تفکر به ثمر برسد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب پهلوزاده درخطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم افزود: همه جریان‌های فکری روز دنیا امروز متوجه شده اند تنها صراط مستقیم بشریت همین جهان بینی و ایدئولوژی تشیع است.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان  قدر این انقلاب را بدانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر