پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: دستگاه های اجرایی و مسوولان ذی ربط در این شهرستان به صورت قاطع با پدیده زمین خواری بویژه منطقه 'گورکات' و نواحی ساحلی برخورد کنند.به گزارش فکرشهر، غلامرضا ترکزاده روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: معضل زمین خواری از مهم ترین مشکلات شهرستان تنگستان است. وی اضافه کرد: ضریب امنیت درشهرستان تنگستان بسیار مطلوب است که اعتقادات راسخ به مبانی و ارزش های دینی مردم تنگستان، مهم ترین دلیل این امنیت است.
کد خبر: ۸۲۹۲
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۴

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: دستگاه های اجرایی و مسوولان ذی ربط در این شهرستان به صورت قاطع با پدیده زمین خواری بویژه منطقه 'گورکات' و نواحی ساحلی برخورد کنند.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا ترکزاده روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: معضل زمین خواری از مهم ترین مشکلات شهرستان تنگستان است. 

وی اضافه کرد: ضریب امنیت درشهرستان تنگستان بسیار مطلوب است که اعتقادات راسخ به مبانی و ارزش های دینی مردم تنگستان، مهم ترین دلیل این امنیت است.

فرماندار تنگستان به تعامل بالای اعضا شورای تامین این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در یک حادثه ناگوار که دو نفر جوان اهرمی به قتل رسید در کمتر از 40 روز و در حادثه ای دیگر که یک نفر تبعه افغان به دست یک نفر غیربومی شهرستان به قتل رسید نیز در کمتر از 24 ساعت با هماهنگی و تعامل بالای اعضا شورای تامین عاملان قتل شناسایی و دستگیر شدند.

ترکزاده گفت: مجموع اعتبارات مصوب شهرستان تنگستان از منابع اعتباری مختلف، امشال 600 میلیارد ریال است که تاکنون بیش از 50 درصد از آن تخصیص یافته است و از مجموع اعتبارات تخصیص یافته سه سال متوالی 90، 91 و 92 بیشتر است.

وی ضمن ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی اضافه کرد: با تلاش دستگاه های اجرایی شهرستان فعالیت های عمرانی مطلوب است.

فرماندار تنگستان ادامه داد: دراین شهرستان دربخش سلامت با پیگیری هایی صورت گرفته پروژه درمانگاه شهید رجایی اهرم به عنوان بزرگترین مرکز درمانی استان بوشهر فعال، بخش رادیولوژی بیمارستان امام حسین(ع) شهر اهرم راه اندازی و چندین پزشک متخصص در بزمینه های جراحی عمومی، اطفال، قلب و زنان و زایمان در این شهرستان مستقر شدند.

رییس کل دادگستری استان بوشهر در این نشست گفت: در هشت ماه نخست سال جاری، جرائم غیرامنیتی نظیر سرقت 20 درصد و ضرب و جرح 25 درصد کاهش تشکیل پرونده به نسبت مدت مشابه سال گذشته در تنگستان داشته است.

حیدر بحرانی افزود: وجود امنیت محصول همکاری، تعامل و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادها بویژه اعضای شورای تامین و مشارکت و همراهی مردم است.

و با بیان اینکه به نسبت سایر استان ها زمین خواری در استان بوشهر وضعیت مطلوبی دارد افزود: دستگاه های اجرایی متولی با دقت و نظارت بر اراضی دولتی بویژه در سواحل، دستگاه قضا را در کاهش پدیده زمین خواری و صیانت از حقوق بیت المال یاری کنند.

وی به پرونده شهرداری اهرم در دستگاه قضایی اشاره و تصریح کرد: این پرونده مربوط به 20 سال قبل است و اگر شهرداران قبل شهر اهرم احساس مسوولیت می کردند امروز این پرونده بسته شده بود و ضرری متوجه شهرداری نبود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: با بررسی هایی صورت گرفته و آنچه احراز کرده ایم در شرایط فعلی شهرداری اهرم با آرامش به فعالیت های خود ادامه بدهد.

امام جمعه اهرم دراین نشست ضمن تمجید از حضور میلیونی عزاداران حسینی درکربلا اظهارداشت: این حضور گسترده قدرت تشیع و دین مبین اسلام را به رخ دنیا کشید.

حجت الاسلام عیسی راستگو ادامه داد: به دنیا ثابت کردیم مذهب تشیع این گونه اعتقادات و باورهای دینی خود را به دنیا القا می کند؛ نه آن چنانکه داعش و وهابیت با خشونت و ظلم عمل می کنند.

وی ضمن تقدیر از تلاش های حسین سلیمانی، رییس سابق دادگستری تنگستان گفت: با تلاش های فرماندار تنگستان، شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی عامل و وحدت مطلوبی در شهرستان وجود دارد که این فضا در حل مشکلات مردم موثر خواهد بود.

در پایان با اهدای لوح سپاس از تلاش های حسین سلیمانی، رییس سابق دادگستری تنگستان تقدیر و ابوالقاسم ریشهری به عنوان رییس جدید این دادگستری معرفی شد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر