چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش انجمن نانو فناوری ویژه کشاورزی در این دانشکده در دشتستان تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.به گزارش فکرشهر، جواد مدرسی روز پنجشنبه درآیین آغاز بکار این انجمن و تجلیل از استادان و دانشجویان پژوهشگر این دانشکده افزود: تقویت انجمن های علمی دانشجویی و زیرساخت های پژوهشی، معرفی پژوهشگران به پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان در دستور کار این انجمن است.
کد خبر: ۸۳۰۶
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: رییس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش انجمن نانو فناوری ویژه کشاورزی در این دانشکده در دشتستان تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش فکرشهر، جواد مدرسی روز پنجشنبه درآیین آغاز بکار این انجمن و تجلیل از استادان و دانشجویان پژوهشگر این دانشکده افزود: تقویت انجمن های علمی دانشجویی و زیرساخت های پژوهشی، معرفی پژوهشگران به پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان در دستور کار این انجمن است.

وی اضافه کرد: دانشکده کشاورزی دشتستان بزرگترین مرکز علمی و آموزشی پس از سازمان مرکزی دانشگاه خلیج فارس و علوم پزشکی استان بوشهر است.

مدرسی بیان کرد: سه گروه علمی پژوهشی استادان و دانشجویان در سطح این دانشکده فعال هستند که دراین برنامه از22 تن از این پژوهشکران تجلیل شد.

رییس انجمن نانو تکنولوژی استان بوشهر در این آیین گفت: استفاده از علم و فناوری نوین پایدار برای برطرف کردن گرفتاری و رنج های بشر صورت می گیرد.

حسین اسکندری با بیان اینکه ایران جزو هشت کشور برتر دنیا در زمینه علم و فناوری است افزود: چند دهه ای است که بشر به علم نانو فناوری دست یافته و درایران نیز در سال 80 سند راهبردی برای آن نوشته شد که طبق آن باید تا سال 2015 جزو کشورهای برتر دنیا در همه حلقه های نانو فناوری باشیم.

وی بیان کرد: استان بوشهر در مسابقات نانو فناوری دانشجویی رتبه پنجم و ششم را در کشور داراست و50 درصد از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری استادان ما در حوزه نانو فناوری گردآوری شده است.

اسکندری در باره استاندارهای نانو اظهار کرد: دو استاندارد نانو ثبت شده ملی در استان بوشهر داریم که یکی در زمینه نانو لوله های کربنی و دیگری پودر نانو دی اکسید تیتانیوم است.

به نوشته ی ایرنا، در این آیین از پژوهشگران برتر در حوزه کشاورزی و نانو دانشکده کشاورزی دشتستان تجلیل شد.

شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان قطب اول کشاورزی استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر