جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۰۹۶
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

فکرشهر:  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهرگفت: زنان شهید برگی از مظلومیت ملت ایران در برابر دشمنانی است که به هیچ یک اصول انسانی پایبند نبودند، چرا که تاریخ نشان می‌دهد بسیاری از این بانوان غیر نظامی و امدادگر بودند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد تقی ایرانی ظهر دوشنبه در نشست ستاد برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار بانوی شهیده، جانباز و آزاده، بیان کرد: دشمنان امروز ایران نیز نه تنها به اصول اعتقادی که به هیچ اصل مشترک انسانی پایبندی ندارد و توطئه‌ها و فشارهای متنوعی را اعمال می‌کنند که برای مقابله با آن باید به شعائر و ارزش‌های انقلاب اسلامی برگشت و آنرا سرلوحه قرار دارد.

وی اظهار کرد: سرمنشا تفکر انقلابی و دفاع مقدس را باید در رفتار و اندیشه همسران و مادران شهدا جستجو کرد که با اخلاص کامل فرزندان خود را برای دفاع از کشور روانه میدان کردند و شور و نشاط و نوعی نحله فکری و ادبیات جدید را در کشور رقم زدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهرگفت: نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع سرافرازانه در جنگ تحمیلی باید شانه به شانه مردان دیده شود.

ایرانی اضافه کرد: امروز نیز زنان از انگیزه بسیاری برای حضور در عرصه‌ها و رده‌های مختلف جامعه و پذیرش مسئولیت در توسعه نظام برخوردارند و باید این ظرفیت را قدر دانست.

وی برگزاری این کنگره را دارای ارزش در معرفی جامعه اسلامی دانست و گفت: فرهنگ شهادت نقطه تفاوت مکتب انقلاب اسلامی با جامعه جهانی است و ایثار و از جان گذشتگی چهره ملکوتی و متفاوتی از شهدای ایران ساخته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آزادی، انسانیت، حیثیت، شرف و وطن دوستی نمادهایی مورد احترام برای همه انسان‌ها و کشورهاست که اوج این مفاهیم در کلمیه شهید و شهادت نمود یافته است در حالی که در فرهنگ مادی گرا این اصول زمانی که به فدای جان و زندگی می‌رسد، متوقف می‌شود.

ایرانی افزود: اعتبار امروز ایران به نام شهید و فرهنگ شهادت است و لازم است همه دستگاه‌ها برای برگزاری شایسته کنگره "فرشتگان تاریخ ساز"  و معرفی و گرامی‌داشت نام و یاد بانوان شهید و جانباز بوشهر همکاری کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در این نشست اعلام کرد: این استان دارای ۲۳ شهیده و ۴۴ جانباز است که ۲ تن از آنها از شهدای انقلاب اسلامی هستند.

ابراهیم تشکری با بیان اینکه ۱۸ اسفند آیین کشوری این کنگره برگزار می‌شود گفت: با همکاری مدیرکل امور بانوان و خانواده، برنامه‌ریزی شده است این کنگره در سطح استانی در ۱۳ اسفند ماه در فضای باز صحن شهدای گمنام با حضور خانواده شهیدان بانو و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی عنوان کرد: نامگذاری میادین، کوچه و مراکز فرهنگی به نام شهدای زن استان، برگزاری مسابقه آشنایی با فرشتگان تاریخ‌ساز استان در سامانه شاد، طراحی یکی از دیوارهای هر یک از شهرها با موضوع شهدای زن، نصب المان شهدای زن در شهر، ساخت نماهنگی در این زمینه، تجلیل ویژه از خانواده شهیدان میرزایی با ۵ شهید و یک جانباز زن و ساخت یک فیلم مستند در این زمینه از برنامه‌های پیشنهاد شده در راستای بزرگداشت و معرفی این بانوان افتخار آفرین بوشهری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: اجرای این برنامه‌ها نیازمند همکاری معاونت فرهنگی شهرداری بوشهر، دهیاری و شهرداری‌ها، اداره کل آموزش و پرورش استان و صدا و سیما و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر