جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاونت عملیات فرماندهی دریابانی استان بوشهر گفت: درسال جاری تا کنون بیش از 330 فروند شناور و بیش از 30 دستگاه خودرو توقیف شده‌ است.به گزارش فکرشهر، علی حاجت پور اظهار داشت: فرماندهی دریابانی استان بوشهر برابر اهداف، سیاست‌ها و اولویت‌ها، اقدمات ما در حوزه سه پایگاه دریابانی بوشهر، گناوه و کنگان با استقرار واحدهای شناوری، ناوگروه شناوری، پاسگاه‌ها، پست‌های کنترل، سایت ها حوزه 707 کیلومتر مرز دریایی استان بوشهر مورد رصد قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۳۲۵
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۳

فکرشهر: معاونت عملیات فرماندهی دریابانی استان بوشهر گفت: درسال جاری تا کنون بیش از 330 فروند شناور و بیش از 30 دستگاه خودرو توقیف شده‌ است.

به گزارش فکرشهر، علی حاجت پور اظهار داشت: فرماندهی دریابانی استان بوشهر برابر اهداف، سیاست‌ها و اولویت‌ها، اقدمات ما در حوزه سه پایگاه دریابانی بوشهر، گناوه و کنگان با استقرار واحدهای شناوری، ناوگروه شناوری، پاسگاه‌ها، پست‌های کنترل، سایت ها حوزه 707 کیلومتر مرز دریایی استان بوشهر مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از وظایفی که به عنوان وظایف مهم حوزه امنیتی مرزی استان بوشهر است، موضوع کنترل ورود و خروج شناوران، افراد، خدمه و مدارک هویتی آنهاست.

حاجت پورخاطرنشان کرد: با کار کارشناسی که در حوزه دریایی استان انجام گرفت، به این نتیجه رسیدیم که تعدادی از شناوران در حوزه دریایی استان فعالیت می‌کنند که فاقد هرگونه علائم و مدارک دریانوردی هستند.

وی افزود: همکاران دریابانی در پست‌های کنترل دقیقا این موضوع را مورد کنترل قرار دادند که نهایتا موفق شدیم با انجام طرح‌هایی که داشتیم که اینها درخواست صیادان استان بود و دوستان در شیلات و اداره بنادر دست به دست هم دادیم تا شناورهایی که فاقد هویت هستند و ساماندهی نشده بودند، از آنها جلوگیری به عمل آید.

معاونت عملیات فرماندهی دریابانی استان بوشهر گفت: پس از بررسی‌هایی که به عمل آمد، از خروج 130 فروند شناوری که فاقد هویت و مدارک قانونی هستند، جلوگیری به عمل آمد.

وی یادآور شد: در حوزه استانداری اقدام خوبی انجام دادند که جلسه فوق‌العاده‌ای در این راستا تشکیل و تصمیم گرفته شد فرصتی به این صیادان داده شود تا بتوانند مجوزهای لازم را که مورد نیاز دریابانی است، لحاظ کنند.

حاجت‌پور تاکید کرد: چنانچه شناوری فاقد هر گونه مدارک هویتی باشد، از ورود و خروج آنها جلوگیری خواهد شد، زیرا تبعات سوء امنیتی را به دنبال دارد که همه متولیان امنیت به دنبال این قضیه هستند.

وی در پاسخ به این سوال که صیادان لاورساحلی شهرستان دشتی خواستار افزایش قدرت موتورهای 55 به 75 هستند با توجه به اینکه معتقدند صید در 50 مایلی است و موتورهایی که دارای  قدرت 55 هستند توان آنها به محل صیدگاهها ممکن نیست، در این زمینه چه پاسخی دارید، گفت: به اطلاع تمام جامعه صیادان استان بوشهر می‌رسانم که افزایش قدرت موتورهای 55 به 75 برابر ابلاغیه‌ای که از مرکز به ما واصل شده، ممنوع شده است.

حاجت پور اضافه کرد:  موتورهای 55 که دارای مجوز هستند می‌توانند فعالیت کنند و هیچ گونه منعی وجود ندارد و ما ضمن تقدیر و تشکر از صیادان معتقدیم که مرز، مرزبان و مرزنشین سه عامل هستند که چنانچه این سه عنصر با هم همکاری نداشته باشند آن چیزی که در حوزه امنیت است حاصل نخواهد شد.

معاونت عملیات فرماندهی دریابانی استان بوشهر اذعان داشت: امنیتی قابل قبولی را که در حوزه مرزی استان بوشهر وجود دارد شاهد تلاش‌ها، همکاری، همیاری و مساعدت های دریا نوردان ما درحوزه اطلاعاتی و هم در حوزه امنیتی و عملیاتی دارند مرهون این عزیزان است.

وی یادآورشد: فرماندهی دریابانی استان بوشهر در ابتدای سال جاری تا کنون در زمینه کشف قاچاق معادل 868 میلیارد ریال و سوخت معادل 21 میلیارد ریال است.

حاجت پوربیان داشت: درسال جاری تا کنون بیش از 330 فروند شناورو بیش از 30 دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی افزود: از مرزنشینان، صیادان، دریانوردان، تجار، ملوانان و ... انتظارداریم که با دریابانی درراستای ارتقاء سطح حوزه استان بوشهر همچون گذشته نهایت تلاش و همکاری داشته باشند.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر