چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۲۶۹
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۳

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در زمینه زیرساخت‌های دارای کاربری فرهنگی با مشکل جدی مواجه هستیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، فاطمه کرم پور عصر پنجشنبه در آئین بهره برداری از سالن فرهنگ و هنر شهر آبدان، اظهار داشت: توسعه بدون توجه به فرهنگ و هنر رخ نخواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: توسعه پایدار بدون توجه به فرهنگ و هنر از خود بیگانگی و بی هویتی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه زیرساخت‌های با کاربری فرهنگی با مشکل جدی مواجه هستیم، افزود: سرانه فرهنگ در کشور ما زیر یک متر است و هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده و اهمیتی که باید داده نشده است، در حالی که در حوزه‌های آموزشی، ورزشی و فضای سبز این گونه نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: در این دولت به مقوله فرهنگ توجه خوبی شده و با افتتاح سالن فرهنگ و هنر آبدان شش هزار مترمربع به زیرساخت‌های فرهنگی استان افزوده شد.

وی ادامه داد: تا پایان دولت فعلی سعی می‌کنیم ۹ هزار متر مربع دیگر به فضاهای فرهنگی و هنری استان اضافه شود.

کرم پور افزود: امروز سالن فرهنگ و هنر آبدان با اعتبار هشت میلیارد تومان با ظرفیت ۲۱۵ صندلی با امکانات «وی آی پی» ، سیستم امنیتی و تصویری افتتاح شد که امیدواریم موجب جهش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این شهر شود.

وی یادآور شد: سالن شهید شاهینی و پلاتو برازجان، نگارخانه دیر، مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه از جمله پروژه‌هایی است که تلاش می‌کنیم تا پایان این دولت تکمیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای معیشت هنرمندان، گفت: هنرمندان با ثبت رزومه هنری و اطلاعات خود در سامانه ارشاد، ضمن دریافت کارت هنری می‌توانند از امکانات و تسهیلات صندوق اعتباری فرهنگ و هنر استفاده کنند.

کرم پور افزود: تاکنون به هنرمندان هم استانی که دارای کارت هنری هستند مبِلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر