چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از سد دالکی، یک‌هزار حلقه چاه غیرمجاز در دشت دالکی را خشک می‌کنیم.به گزارش فکرشهر، شاپور رجایی اظهار داشت: احداث و تکمیل سدهای تنگ‌ارم و دالکی در دشتستان از مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی و عملیاتی شرکت آب استان بوشهر است و به فضل خدا با تلاش مستمر و حمایت مسئولان وزارت نیرو به بخشی از اهداف مورد نظر رسیده‌ایم.وی افزود: استاندار بوشهر شخصا نظارت بسیار خوبی بر تکمیل سدهای در دست اجرا دارد و در صورت تامین به موقع منابع مالی شاهد تکمیل این سدها و بهره‌برداری از آنها در موعد مقرر خواهیم بود.
کد خبر: ۸۳۳۱
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از سد دالکی، یک‌هزار حلقه چاه غیرمجاز در دشت دالکی را خشک می‌کنیم.

به گزارش فکرشهر، شاپور رجایی اظهار داشت: احداث و تکمیل سدهای تنگ‌ارم و دالکی در دشتستان از مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی و عملیاتی شرکت آب استان بوشهر است و به فضل خدا با تلاش مستمر و حمایت مسئولان وزارت نیرو به بخشی از اهداف مورد نظر رسیده‌ایم.

وی افزود: استاندار بوشهر شخصا نظارت بسیار خوبی بر تکمیل سدهای در دست اجرا دارد و در صورت تامین به موقع منابع مالی شاهد تکمیل این سدها و بهره‌برداری از آنها در موعد مقرر خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: سد دالکی از سدهای بزرگ مخزنی است که وزارت نیرو تاکید زیادی بر تسریع در تکمیل آن دارد و اعتبارات ارزشمندی نیز برای اجرای این پروژه بزرگ ملی تخصیص یافته است.

رجایی تصریح کرد: دشتستان بیش از 4.5 میلیون اصله نخل دارد که هم‌اکنون سالانه به طور متوسط سه بار آبیاری می‌شوند که با تکمیل سد دالکی شاهد تحولی اساسی در آبیاری نخیلات خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش شدید منابع زیرزمینی در دشت‌های مختلف استان گفت: احداث چاه‌های غیرمجاز در دشت‌های مختلف به ویژه در دشت دالکی موجبات خشک شدن زمین و کاهش منابع زیرزمینی شده و باید فکری اساسی برای این مشکل بکنیم.

به گزارش فارس، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر از خشک کردن چاه‌های غیرمجاز در دشت دالکی خبر داد و افزود: در صورت راه‌اندازی و بهره‌برداری از سد دالکی بیش از یک‌هزار حلقه چاه غیرمجاز را در این منطقه خشک می‌کنیم و نخیلات منطقه از آب سد سیراب می‌شود.

رجایی یادآور شد: سد تنگ‌ارم نیز در آستانه تکمیل شدن قرار دارد و بهره‌برداری از این سد گام بلندی در تامین آب مردم منطقه ارم و شهرستان دشتستان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر